Hyundai je jednou z mála automobiliek, ktorej sa podarilo doviesť do sériovej výroby auto na vodík. Jeho hatchback Nexo je v predaji vo viacerých krajinách sveta. Okrem toho už brázdia nemecké a švajčiarske cesty vodíkové kamióny Xcient. Obe vozidlá používajú vodík na výrobu elektrickej energie pomocou palivových článkov.
Čítajte viac BMW iX5 Hydrogen: Vodíkové SUV mieri na cesty. S vývojom pomohla ToyotaSú teda vlastne elektromobilmi, len si so sebou vozia malú vodíkovú elektráreň. Lenže vodík je možné použiť aj iným spôsobom – spaľovaním v klasickom piestovom motore. Toto riešenie vidí Hyundai ako ideálne pre sektory, ktoré sa dekarbonizujú pomocou batérií ťažšie ako segment osobných áut. Preto vyvíja nový spaľovací motor pre kamióny a autobusy.
Čítajte viac Nový šéf Toyoty: Vodík chceme ako rovnocennú alternatívu elektrinyVýhodou je aj to, že spaľovací motor si nepotrpí na čistotu vodíka tak ako palivové články. Avizovaný agregát by mal mať výkon 300 kW a krútiaci moment 1 700 Nm pri 2 000 otáčkach za minútu, pričom jediným odpadom budú vodné pary. Prvý funkčný prototyp predstaví Hyundai ešte do konca tohto roku, ten nasledujúci spustí rozsiahle testy v reálnej premávke a od roku 2025 by mal byť vodíkový motor pripravený na sériovú výrobu.
Čítajte viac Nákladná doprava kolabuje. Zachránia ju vodíkové vzducholode?Vodík by mohol predĺžiť život spaľovacích motorov, čím by sa sektor nákladnej dopravy vyhol prechodu na oveľa drahšiu technológiu s batériami, ktoré i tak neposkytujú úžitkovým vozidlám dostatočný dojazd. Jej vodíkové kamióny, ktoré vyvinula so spoločnosťou Kenworth, jazdiace v Kalifornii, však používajú, tak ako Hyundai Xcient palivové články, ktoré sú drahšie a vyžadujú si superčistý vodík.