Neuveriteľné: VW Golf skončí. Aspoň tak, ako ho poznáme dnes

Príbeh európskej automobilovej ikony sa „zamotáva“. Názov ostane, ale patriť bude elektromobilu. Nepôjde však o sériový model z konceptu ID.2all, ako sa predpokladalo.

04.04.2023 16:00
debata (7)
Budúcnosť Golfu má byť elektrická, preto VW už... Foto: Volkswagen
VW Golf - 2020 Budúcnosť Golfu má byť elektrická, preto VW už nebude vyvíjať deviatu generáciu so spaľovacími motormi. Tá súčasná si bude musieť vystačiť s faceliftom.

VW Golf patrí nielen k európskym, ale aj k celosvetovým ikonám. Napokon, po Toyote Corolla pikape Ford F, je vôbec najpredávanejším autom histórie. Jeho registrácie však v posledných rokoch padajú. Platilo to aj o tom vlaňajšom, keď VW dodal zákazníkom v Európe, teda vo svojom hlavnom teritóriu, 170 689 vozidiel, kým rok predtým to bolo 181 377. Golf v predajoch dokonca tromfol crossover T-Roc. A to sa veru nestáva. Za klesajúci odbyt však nemôže len rastúca popularita športovo-úžitkových áut a čipová kríza. Ôsma generácia Golfu, ktorý od počiatku sprevádzala kritika a problémy so softvérom, akosi stráca dych. VW preto rieši, čo ďalej, pretože zvuk tohto mena je príliš silný, než aby za ním vo Wolfsburgu urobili definitívnu bodku. Tak ako to urobí čoskoro Ford so svojím Focusom.

Volkswagen ID.2all Concept - 2023 Čítajte viac VW ID.2all: Tento elektrický ‘Golf‘ má stáť len 25 000 eur

Automobilka zjavne tápa, pretože novodobým nástupcom Golfu mal byť pôvodne elektrický hatchback ID.3. Záujem oň však zďaleka nenapĺňa očakávania. Vlani sa z neho predalo čosi vyše 52 kusov, čo nie je ani tretina padajúcich registrácií Golfu. Dokonca to bolo o 15 500 kusov menej ako rok predtým. Nedávno nám zas VW naservíroval koncept ID.2all, ktorý predstavil ako dostupný elektromobil v cene 25 000 eur s dizajnom, ktorý je jasnou interpretáciou Golfu. Preto sa šepkalo, že v sériovej podobe, ktorá má prísť už v roku 2025, sa z ID.2all stane ID.Golf. No aj tento scenár s najväčšou pravdepodobnosťou padol. Šéf koncernu Thomas Schaefer totiž pre nemecký Automobilwoche predostrel ďalší. Hlavným posolstvom je, že súčasný Golf príde budúci rok v modernizovanej verzii, ale Volkswagen už novú deviatu generáciu so spaľovacím motorom vyvíjať nebude.

VW ID.2all - infotainment 2023 Čítajte viac VW ID.2all: Lacný elektromobil dostane digitálne ‘retrobudíky‘

„Je jasné, že sa nevzdáme ikonických mien ako Golf, Tiguan a GTI, ale prenesieme ich do elektrického veku,“ povedal Schaefer. A dodal, že „najmä pri Golfe musí všetko zapadnúť do jeho génov. Hovoriť akémukoľvek autu Golf nestačí. Takúto chybu neurobíme“. Nástupca bude teda elektrický a podľa Schaefera sa bude líšiť od ID.3 nižšie situovanou strechou. Tým zároveň priznal, že ID.3 svoju úlohu nesplnil. A keďže Golf ôsmej generácie má na trhu vydržať až do konca dekády, nebude jeho nástupcom ani spomínaný ID.2all, ktorý príde v roku 2025. No a aby bola situácia ešte zamotanejšie, Schaefer nevylúčil ani teoretickú možnosť, že Golfu nakoniec môžu ostať spaľovacie motory. "Ak sa svet bude do roku 2026 alebo 2027 vyvíjať úplne inak, ako sa očakávalo, potom môžeme opäť uviesť na trh aj úplne nové vozidlo. Nepredpokladám však, že sa to stane. Zatiaľ to nie je v pláne,“ povedal Schaefer.

VW - motor 1,5 TSI Evo Čítajte viac VW sa vzdáva spaľovacích motorov. Ich vývoj prenechá Škode

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf
Články podľa značiek