
Pred dvoma rokmi Renault sľúbil návrat ikonických modelov R5 aj R4. A usilovne na nich pracuje. R-päťku už testuje vo Francúzsku aj v mrazoch švédskeho Arvidsjauru. Napokon, premiéra sa blíži. Znovuzrodený hatchback má na trh doraziť v budúcom roku. Teraz sa o novinke dozvedáme viac. Elektrický hatchback postavia na novej platforme CMF-B EV, ktorá bude zdieľať až 70 % komponentov s platformou CMF-B, určenou pre modely so spaľovacím motorom, akými sú Clio či Captur. Vďaka tomu by mali náklady sklesnúť až o 30 % v porovnaní s platformou súčasného Zoe.

Úspora má ísť aj na konto integrácie elektromotora, meniča DC/DC a výkonovej elektroniky do jediného modulu. V súvislosti s tým klesne hmotnosť o 20 kg, opäť v porovnaní so Zoe. Renault 5 využije synchrónny elektromotor z Mégane E-Tech s elektrickým budením, čo má priniesť vyšší výkon. Výhodou je, že pohonná jednotka, vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou Valeo, nebude používať vzácne kovy. Vylúčené nie sú ani lacnejšie lítium-železofosfátové batérie (LFP). V každom prípade sa budú v porovnaní so Zoe líšiť svojím usporiadaním. Tvoriť ich budú štyri moduly v jednej vrstve, čo znamená, že budú o 15 kg ľahšie a zmestia sa do podlahy.

Výroba jedného vozidla v továrni ElectriCity v severnom Francúzsku nemá trvať viac ako 10 hodín. A aby sa dosiahla čo najväčšia úspora zo synergie, platforma CMF-B EV, ktorá je modulárna, takže je možné meniť jej veľkosť, má podopierať minimálne tri ďalšie elektromobily. Okrem R5 vo vysokovýkonnej verzii Alpine aj Renault 4, ktorý sa už ukázal v podobe dobrodružného konceptu, a sesterský Nissan Micra. Všetky budú dielom novej divízie Renault Ampera, pod ktorou plánuje francúzska automobilka sústrediť všetky aktivity v oblasti elektromobilov.
