Volkswagen urýchľuje elektrifikáciu akčným plánom Acelerate. V súčasnosti už má na trhu päť čisto elektrických modelov, no do roku 2026 predstaví ďalších desať. Tým prvým bude elektrický ID.7 – ideový nástupca Passatu. Táto ikona strednej triedy síce dostane už tento rok ďalšiu generáciu, no vyrábať sa bude výlučne vo verzii kombi. Mimochodom, v Bratislave. Klasický sedan sa premení na elektromobil postavený na platforme MEB. Na blížiacu sa premiéru upozornila automobilka už na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas a teraz pridáva ďalšie informácie. Veď svetový debut sériovej verzie prebehne už o dva týždne.
Čítajte viac VW ID.2all: Lacný elektromobil dostane digitálne ‘retrobudíky‘Novinka bude mať dĺžku 4 961 mm, šírku 1 862 a výšku 1 535 mm. Rázvor náprav 2 996 mm sľubuje vskutku veľkorysý interiér. V kufri má byť navyše slušných 532 litrov pre batožiny. Plavný dizajn stojí za vynikajúcim koeficientom odporu vzduchu, ktorý sa podarilo v aerodynamickom tuneli zredukovať na Cd 0,23. Predné kolesá majú byť zavesené na vzperách McPherson a zadné na 5-prvkových závesoch. V tomto smere sa teda až tak veľa nemení. Zato pohonom pôjde ID.7 nad rámec súčasnej rodiny elektromobilov ID. VW sľubuje použitie výkonnejšieho elektromotora s vyšším krútiacim momentom.
Elektromotor bude tvoriť spolu s jednostupňovou prevodovkou a meničom jeden integrálny modul umiestnený vzadu. To znamená, že ID.7 bude v základe zadokolkou. Očakávať máme aj dlhší dojazd. Kým totiž verzia Pro bude vybavená známym modulom s kapacitou 82 kWh (využiteľnou 77 kWh), verzia Pros S dostane celkom nový akumulátor s kapacitou až 91 kWh (využiteľnou 86 kWh). Na jedno nabitie má tak ID.7 zvládnuť 615, respektíve 700 km. Nabíjací výkon stúpne na 170 kW čo je 30 kW viac v porovnaní so súčasnými modelmi rodiny ID. Takže budúci majitelia strávia na nabíjacích staniciach menej času.
Kabína ponúkne celkom nové usporiadanie ovládacích prvkov. Asi najväčším prekvapením je absencia plnohodnotného prístrojového panela. Pred vodičom bude len malý displej s najdôležitejšími údajmi. Ostatné doplní head-up displej s rozšírenou realitou a najmä veľká centrálna obrazovka s uhlopriečkou až 15 palcov (38 cm). Volkswagen na základe reakcií zákazníkov na predošlé modely ID zmenil systém ovládania klimatizácie tak, aby boli jej funkcie stále prítomné na spodnej časti infotainmentu. Novú koncepciu majú aj výduchy s funkciou Smart Air Vents, ktorá pohybom klapiek mení priebežne prúdenie vzduchu.
Čítajte viac VW ID.2all: Tento elektrický ‘Golf‘ má stáť len 25 000 eurKlimatizácia bude reagovať na hlasové povely. Tak napríklad pri vyslovení vety „je mi zima na ruky“ spustí ID.7 automaticky vyhrievanie volantu. Za príplatok si budete môcť dopriať výkonné audio Harman/Kardon alebo sedadlá ergoActive regulovateľné v 14 smeroch s ventilovaním a masážnymi programami. Volkswagen má s ID.7 veľké plány. Predávať ho bude v Číne, Európe aj v USA. Výrobu európskych verzií zabezpečí od polovice júna závod v nemeckom Emdene. Najprv dorazí ID.7 k európskym zákazníkom. Tí za Atlantikom majú nasledovať v budúcom roku. Pripomeňme, že od septembra 2020, keď Volkswagen odovzdal kľúče prvému zákazníkovi ID.3, predala nemecká automobilka už viac ako 500 000 elektromobilov.