VW ID.7: Passat budúcnosti unikol týždeň pred premiérou

Nemecký koncern z toho nemá asi radosť, ale čas sa vrátiť nedá. Toto je pravdepodobne finálny dizajn nového VW ID.7, ktorý sme mali vidieť až o týždeň. Ide síce o čínsku verziu pripravovanej elektrickej limuzíny, ale od tej európskej sa pravdepodobne líšiť nebude.

13.04.2023 18:00
debata (3)
Zverejnené snímky z čínskeho patentového úradu... Foto: Volkswagen
VW ID.7 - prototypy z Číny Zverejnené snímky z čínskeho patentového úradu odhaľujú aerodynamické tvary elektrickej limuzíny. Po oficiálnom predstavení maskovaných prototypov nejde o veľké prekvapenie. ID.7 dostane svetlá prepojené diódovou lištou aj hliníkom zdobený oblúk kabíny.

S elektrickým nástupcom Passatu nás Volkswagen zoznamuje už od januára, keď na veľtrhu spotrebnej elektroniky ukázal elektrickú limuzínu ID.7 s kamuflážou. Neskôr pridal ďalšie technické informácie. Chcel tým pritiahnuť pozornosť k svetovej premiére, ktorá je naplánovaná na 17. apríla. Lenže nemeckej značke sa nakoniec nepodarilo očakávanú novinku utajiť. Z Číny totiž unikli snímky finálneho dizajnu, konkrétne z čínskeho patentového úradu. Hoci ide o tamojšiu verziu, tá európska sa príliš líšiť nebude. Najväčšou zvláštnosťou je tak nápis Vizzion na zadnej časti, odkazujúci na predošlé koncepty. V Európe totiž Volkswagen už oficiálne potvrdil označenie ID.7.

Volkswagen ID.7 - 2023 Čítajte viac VW ID.7: Passat budúcnosti predstavia už o pár dní. Vieme o ňom viac

Na prvý pohľad je zrejmé, že najväčší dôraz kládli dizajnéri na aerodynamiku. Preto má ID.7 hladké plochy a plavné línie. Odpor vzduchu eliminujú aj zapustené kľučky dverí. Napokon, koeficient odporu vzduchu Cd 0,23, už poznáme. Tak ako pri ID.4 a ID.5 má aj ID.7 nápadný hliníkový oblúk kabíny. Nechýba ani ďalší typický znak – svetlá prepojené diódovou lištou. Podobné je to so zadnými svetlami v čiernej lište. Ako už vieme, elektrická limuzína, či skôr liftback bude mať dĺžku 4 961 mm, šírku 1 862 a výšku 1 535 mm. Rázvor náprav 2 996 mm sľubuje vskutku veľkorysý interiér. V kufri má byť slušných 532 litrov pre batožiny. Predné kolesá majú byť zavesené na vzperách McPherson a zadné na 5-prvkových závesoch.

Zadné svetlá budú umiestnené do čierneho... Foto: Volkswagen
VW ID.7 - prototypy z Číny Zadné svetlá budú umiestnené do čierneho panela. Z tohto pohľadu je tiež zrejmé, že ID.7 bude mať samostatne otvárateľnú zadnú kapotu. Najväčším prekvapením je nápis Vizzion. Je teda možné, že v Číne bude mať ID.7 iné označenie.

Elektromotor s výkonom 210 kW bude tvoriť spolu s jednostupňovou prevodovkou a meničom jeden integrálny modul umiestnený vzadu. To znamená, že ID.7 bude v základe zadokolkou. Čínska verzia má mať výkon len 150 kW. Očakávať máme aj dlhší dojazd. Kým totiž verzia Pro bude vybavená známym modulom s kapacitou 82 kWh (využiteľnou 77 kWh), verzia Pro S dostane celkom nový akumulátor s kapacitou až 91 kWh (využiteľnou 86 kWh). Na jedno nabitie má tak ID.7 zvládnuť 615, respektíve 700 km. Nabíjací výkon stúpne na 170 kW čo je o 30 kW viac v porovnaní so súčasnými modelmi rodiny ID. Takže budúci majitelia strávia na nabíjacích staniciach menej času.

V interiéri hrá ústrednú úlohu head-up displej... Foto: Volkswagen
Volkswagen ID.7 - 2023 V interiéri hrá ústrednú úlohu head-up displej a veľký, až 15-palcový infotainment. Aj preto je pred vodičom len malá obrazovka.

Kabína ponúkne celkom nové usporiadanie ovládacích prvkov. Asi najväčším prekvapením je absencia plnohodnotného prístrojového panela. Pred vodičom bude len malý displej s najdôležitejšími údajmi. Ostatné doplní head-up displej s rozšírenou realitou a najmä veľká centrálna obrazovka s uhlopriečkou až 15 palcov (38 cm). Volkswagen na základe reakcií zákazníkov na predošlé modely ID zmenil systém ovládania klimatizácie tak, aby boli jej funkcie stále prítomné na spodnej časti infotainmentu. Novú koncepciu majú aj výduchy s funkciou Smart Air Vents, ktorá pohybom klapiek mení priebežne prúdenie vzduchu. Klimatizácia bude reagovať na hlasové povely. Tak napríklad pri vyslovení vety „je mi zima na ruky“ spustí ID.7 automaticky vyhrievanie volantu.

VW Golf - 2020 Čítajte viac Neuveriteľné: VW Golf skončí. Aspoň tak, ako ho poznáme dnes

Za príplatok si budete môcť dopriať výkonné audio Harman/Kardon alebo sedadlá ergoActive regulovateľné v 14 smeroch s ventilovaním a masážnymi programami. Volkswagen má s ID.7 veľké plány. Predávať ho bude v Číne, Európe aj v USA. Výrobu európskych verzií zabezpečí od polovice júna závod v nemeckom Emdene. Najprv dorazí ID.7 k európskym zákazníkom. Tí za Atlantikom a v Číne majú nasledovať v budúcom roku. Pripomeňme, že od septembra 2020, keď Volkswagen odovzdal kľúče prvému zákazníkovi ID.3, predala nemecká automobilka už viac ako 500 000 elektro­mobilov.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW ID.7
Články podľa značiek