Metodika merania spotreby podľa americkej agentúry pre životné prostredie EPA je v USA realistickejšia ako európska norma WLTP. Tiež má ale viac ako 20 rokov a za ten čas sa toho zmenilo naozaj veľa. Tou najpodstatnejšou zmenou bol príchod elektrifikovaných áut – plug-in hybridov a čistých elektromobilov. Tie, samozrejme, netankujú benzín ani naftu, a tak sa ich spotreba elektrickej energie prepočítava ako ekvivalent k spotrebovanému palivu. No keďže elektromobily majú podstatne vyššiu účinnosť, ich hodnoty spotreby sú ako z rozprávky. Uveďme príklad. Elektrické SUV Volkswagen ID.4 má spotrebu 380,6 míľ na galón (MPGe), čo je 0,61 l/100 km. A obrovský elektrický pikap F-150 Lightning zas 237,1 MPGe, teda 0,86 l/100 km.
Čítajte viac Revolučné batérie Titan Silicon sú na prahu výroby. Zmenia pravidlá hryTakýto prepočet, hoci je prísnejší v porovnaní s európskym výpočtom emisií, pretože podľa európskych pravidiel majú elektromobily emisie nulové, umožňuje automobilkám vyrábať spaľovacie autá s relatívne vysokou spotrebou. To preto, že ľahšie dosiahnu flotilový emisný priemer podľa programu CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Jednoducho, príliš nízka oficiálna spotreba elektromobilov netlačí automobilky k výrobe úsporných áut. Preto americké ministerstvo pre energetiku (DOE) navrhlo sprísniť metodiku tak, aby sa do výpočtu zahrnulo viac emisií, ktoré vzniknú pri výrobe elektrickej energie a pri nabíjaní. Univerzitný profesor Jeremy Michalek k tomu hovorí: „EPA dnes berie emisie elektromobilov takmer ako nulové, ale všetci vieme, že to tak nie je.“
Čítajte viac Predaj elektromobilov v Nórsku dosiahol historický rekordPodľa navrhovanej novej normy by potom stúpla spotreba spomínaného VW ID.4 na 107,4 MPGe, teda aspoň na 2,19 l/100 km a Fordu F-150 Ligtning na 67,1 MPGe, čo je 3,51 l/100 km. Také plug-in hybridné MPV Chrysler Pacifica by malo potom spotrebu 3,95 l/100 km namiesto 2,67 litra. Agentúra na ochranu životného prostredia si od toho sľubuje výrazné zníženie flotilových emisií áut, pretože doteraz relatívne malý počet predaných elektromobilov umožnil jednoduchú kompenzáciu vysokej spotreby klasických áut. Tým sa automobilky vyhýbali plateniu pokút za nadmerné emisie, hoci tie sa vlani zvýšili na dvojnásobok. Aj vďaka tomu sa EPA domnieva, že do roku 2030 vzrastie podiel elektromobilov a plug-in hybridov na registráciách nových áut v USA na 50 %.