Ohromujúce odhalenie: Revolučné pohonné systémy Peugeot, ktoré vás dostanú do kolien

18.05.2023 00:00
Peugeot-208, pr, nepouzivat Foto:
Peugeot 208

Legendárnemu Peugeotu 208 sa vlani podaril husársky kúsok. Atraktívny mestský hatchback zaujal post najpredávanejšieho auta Európy. Ani sa netreba čudovať. Jeho dizajn okorenený levími motívmi je v uliciach miest neprehliadnuteľný. Nová generácia je navyše o 82 mm dlhšia, o šesť širšia a o 30 mm nižšia. To jej prepožičalo priam športové proporcie. Línie sú natoľko výrazné, že Peugeot 208 nepotrebuje žiadne chrómové dekorácie. Vyššie verzie s výbavou GT majú čierne lesklé lemy kolies aj čierne okenné rámy, čierny difúzor a až 17-palcové disky kolies diamantovým výbrusom. . Dizajn dotvárajú živé laky karosérie – napríklad žltý Faro, modrý Vertigo a červený Elixir. A k nim si môžete dopriať kontrastnú čiernu strechu Black Diamond.

Ani v kabíne niet žiadnych pochybností, že sedíte v Peugeote. Víta vás tu už tretia generácia i-Cockpitu. „Budíky“ zvýšeného prístrojového panela, ktorý sa nachádza nad malým volantom, tak nahradila obrazovka s 3D grafikou. Najdôležitejšie údaje sa zobrazujú opticky bližšie k vodičovi, čo uľahčuje odčítanie dát. Moderný koncept dopĺňa multifunkčný dotykový displej infotainmentu, ktorý sa voľne vznáša nad centrom palubnej dosky. Konektivita? Žiaden problém. Kompatibilitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. Sympatické však je, že displej obsahuje kapacitné ovládače a že Peugeot zachoval aj klasické analógové tlačidlá vo forme klávesnice či analógový ovládač hlasitosti.

Dobíjanie smartfónu má na starosti indukčný box v stredovej konzole. Aj ovládač automatickej prevodovky pôsobí na pomery nižšej triedy priam futuristicky. Ak vám to nestačí, je tu 208 GT so športovými sedadlami, hliníkovými pedálmi a ambientným osvetlením. Aj balíkom asistenčných systémov Drive Assist pripomína Peugeot 208 oveľa väčšie a drahšie autá. Obsahuje adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go , udržiavanie v jazdnom pruhu, systém automatického núdzového brzdenia s monitoringom chodcov, sledovanie mŕtveho uhla či únavy vodiča, automatické prepínanie diaľkových svetiel, ale aj parkovacie senzory.

Peugeot 208 Foto: Peugeot
Peugeot-208, pr, nepouzivat Peugeot 208

Nová platforma CMP priniesla priam revolúciu. Peugeot 208 si totiž môžete dopriať s benzínovým, naftovým ale aj čisto elektrickým pohonom. A to sa v tejto triede len tak ľahko nevidí. Pod kapotou pracujú osvedčené 3-valce PureTech s objemom 1.2 litra s výkonom od 75 do 130 koní (55 – 96 kW). Okrem 5– a 6-stupňových manuálov máte k dispozícii aj 8-stupňovú automatickú prevodovku. A nejde o nekomfortnú „dvojspojku“, ale zamatový automat s hydrodynamickým meničom, takmer ako v prémiových limuzínach. Naftu zastupuje diesel 1.5 BlueHDi s výkonom 100 koní (74 kW), kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorý má doslova čarovnú spotrebu paliva – len 3,2 litra na 100 km.

Lenže tam ponuka nekončí. Hviezdou modelového radu je elektrický Peugeot e-208, ktorý spoznáte vďaka špecifickej maske vo farbe karosérie. Jeho predné kolesá poháňa tichý a pružný elektromotor s výkonom 136 koní (100 kW) a krútiacim momentom 260 Nm, takže stovku zvládne za 8,1 sekundy. Batérie zabudované pod sedadlami a v podlahe poskytujú využiteľnú kapacitu 48,1 kWh. Strach z vybitia batérii nie je na mieste. A ak sa zásoba minie, podpora nabíjania výkonom až 100 kW znamená, že z 20 na 80 % sa batéria dobije za menej ako 25 minút.

Záruka a financovanie:

Peugeot 208 začína na cene od 16 390 eur a ponúka záruku na štyri roky alebo 80 000 km. Cena ale nie je konečná, pretože vďaka odkupnému bonusu za vaše staré auto môžete získať dodatočnú zľavu až do výšky 1 500€. K elektrickej verzii dostávate zdarma nabíjací kredit v hodnote 500 eur. S operatívnym lízingom PEUGEOT EASY nič neriešite a užívate si bezstarostnú jazdu už od 208 eur mesačne. Neplatíte akontáciu, poistenie ani servis, len tankujete.

Nakonfigurovať

Peugeot 308 – stále ten istý, ale úplne nový

Nenechajte sa pomýliť. Hoci nový Peugeot 308 dal v dizajne prednosť evolúcii, v skutočnosti ide o veľký krok vpred. Jeho multienergetická platforma EMP2 dáva totiž odteraz zákazníkom na výber , či chcú jazdiť na benzín, naftu alebo elektrinu. Revolúciu naznačil už tým, že ako prvý Peugeot dostal nové logo automobilky. Známe, ale prepracované línie majú športovejší strih. Kým do dĺžky pribudlo 11 mm a na rázvore celých 55, strecha klesla k asfaltu o dva centimetre a kabína sa posunula mierne vzad. To pomohlo aj aerodynamike s koeficientom Cd 0,28. Neprehli­adnuteľný je ale najmä kvôli novej bezrámovej maske, ktorá akoby sa rozpíjala celou prednou časťou.

Završuje to grafika diódových alebo matricových svetiel s dennými diódami v tvare klov. Vybrať si môžete až zo siedmich lakov karosérie. Ale čo je podstatné, aj praktickú verziu SW. V porovnaní s hatchbackom sa nové kombi môže pochváliť rázvorom náprav predĺženým o 57 mm, na konečných 2 732. Takže v kufri je od 608 až do 1 364 litrov pre batožiny. A viac miesta je aj na zadných sedadlách. Luxusná kabína posúva koncept i-Cockpitu do novej dimenzie. Malý skosený dvojramenný volant, ktorý si doslova zamilujete, kombinuje s 10-palcovým prístrojovým panelom s 3D grafikou a viacerými režimami zobrazenia. Doslova revolúciou je 10-palcový infotainment i-Connect. S ikonami na displeji možno narábať podobne ako na displejoch smartfónov.

Peugeot 308 Foto: Peugeot
Peugeot-308-2022-1280-23 Peugeot 308

Tam sme ale neskončili, pretože pod displejom je ešte pás voľne konfigurovateľných kapacitných ovládačov pre prístup k tým funkciám, ktoré považujete osobne za dôležité. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi aj diaľkové prepojenie s vozidlom. Luxusnú atmosféru dotvárajú kvalitné materiály, náladové osvetlenie a bohaté vybavenie. Dopriať si môžete masážne sedadlá, vyhrievanie volantu aj čelného okna. Špičkový zvuk šíri audio Focal Premium s 10 reproduktormi, subwooferom a 12-kanálovým zosilňovačom. O bezpečnosť sa stará nový balík asistenčných systémov Drive Assist, v ktorom pribudla napríklad asistencia pri zmene jazdného pruhu či inteligentný obmedzovač rýchlosti. Parkovací asistent využíva až štyri kamery.

Ani pod kapotou sa nemusíte obmedzovať. Ponuka začína benzínovým 3-valcom 1.2 PureTech s výkonom 130 koní (96 kW) s manuálnou alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. A potom je tu superúsporný diesel 4-valec 1.5 BlueHDi s výkonom 130 koní (96 kW), ktorý spotrebuje na 100 km len 3,8 litra nafty. Ak vás to ťahá k ekológii, na výber sú až dva plug-in hybridy, ktoré kombinujú benzínový motor 1.6 PureTech s elektromotorom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Na výber sú verzie s výkonom 180 alebo až 225 koní (130 – 165 kW). Takže ide o najvýkonnejšie verzie tristoosmičky, ktoré vás vystrelia na stovku za 7,7, respektíve 7,5 sekundy. Pritom si môžete denne užívať približne 60 elektrických kilometrov, ktoré stačia na dochádzanie do práce či odvoz detí do školy. Umožňuje to batéria s kapacitou 12,4 kWh. Z domáceho WallBoxu ju nabijete (7,4 kW) za približne dve hodiny.

Záruka a financovanie:

Peugeot 308 začína na cene 22 690 eur. Túto cenu si ale môžete znížiť až o 1 500€ a zároveň sa zbaviť starosti, čo urobiť s vašim starým autom. Ponúka záruku na štyri roky alebo 80 000 km a osem rokov asistencie. S plug-in hybridmi získavate predĺženú záruku Optiway až na šesť rokov. S operatívnym lízingom PEUGEOT EASY nič neriešite a užívate si bezstarostnú jazdu už od 383 eur mesačne. Neplatíte akontáciu, poistenie ani servis, len tankujete.

Nakonfigurovať

Peugeot 3008 – po modernizácii ešte lepší

Peugeot 3008 netreba predstavovať. Je to jedno z najpopulárnejších SUV v Európe. A to od roku 2017, keď tritisícosmička získal titul Európske auto roka. Na svoj vek ale rozhodne nevyzerá. Je to vďaka faceliftu z roku 2020, kedy prišla súčasný, podstatne modernizovaná verzia, ktorú nemôžte prehliadnuť. Spoznáte ju vďaka bezrámovej maske. Lamely pod reflektormi ju opticky rozširujú až k blatníkom. Pôsobí, akoby ju navrhovali skôr výtvarníci než automobiloví dizajnéri. Nové sú aj Full-LED svetlá a ich grafika v tvare klov. Predné hmlové svetlá nahradil nový režim stretávacích svetiel „Foggy Mode“, keď sa pri zapnutých zadných „hmlovkách“ aktivuje ich nižšia intenzita.

Výbavy GT pridávajú na agresivite čiernym lesklým spracovaním masky, matným pozadím svetiel či špecifickými 19“ diskami s diamantovým výbrusom. Paleta lakov uspokojí každého, modrá Célébes, červená Ultimate alebo biela Nacré sú očarujúce. Ak vám to nestačí, exteriér možno zatraktívniť s exkluzívnym balíkom Black Tone, ktorý prináša čierne lakovanie na masku chladiča, logá, strešné lišty a zatmavené sú aj ochranné lišty na dverách. Tradičný i-Cockpit si polepšil vďaka prístrojovému panelu s uhlopriečkou 12,3“ a technológiou Normal Black pre vysoký kontrast. Aj infotainment používa väčšiu 10-palcovú obrazovku. Telefóny na nej môžete zobraziť vďaka protokolom Apple CarPlay aj Android Auto. Atmosféru dokážu zmeniť aj exkluzívne materiály, napríklad červená koža Nappa.

Peugeot 3008 Foto: Peugeot
Peugeot-3008, pr, nepouzivat Peugeot 3008

Asistenčné systémy obohatilo nočné videnie či posledná generácia adaptívneho tempomatu s funkciou Stop & Go. Systém automatického núdzového brzdenia dokáže rozoznať aj cyklistov a snímanie dopravného značenia pozná aj nové zákazové značky, ako zákaz predbiehania, prikázaný smer jazdy alebo „stopku“. Voliť môžete benzínový 3-valec 1.2 PureTech s výkonom 130 koní (96 kW), alebo naftový 4-valec 1.5 BlueHDi s rovnakým výkonom 130 koní (96 kW). Elektrifikáciu reprezentujú dva plug-in hybridy, ktoré kombinujú benzínový motor 1.6 PureTech s elektromotorom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Dostupné sú dve verzie, prvá má výkon 225 koní, sinejšia Hybrid4 má dokonca až 300 koní. Tá je vybavená pohonom oboch náprav, pretože na zadnej náprave pracuje druhý elektromotor.

V bežných pracovných dňoch môžete využiť čisto elektrickú prevádzku, pretože batéria s kapacitou 13,2 kWh zaručuje dojazd viac ako 60 kilometrov.

Záruka a financovanie:

Peugeot 3008 začína na cene 32 290 eur a ponúka záruku štyri roky alebo 80 000 kilometrov. Ani táto cena nie je konečná, pretože vďaka odkupnému bonusu za vaše staré auto môžete získať dodatočnú zľavu až do výšky 2 200€. K plug-in hybridom získate nabíjací kredit v hodnote 500 eur. S operatívnym lízingom PEUGEOT EASY nič neriešite a užívate si bezstarostnú jazdu už od 449 eur mesačne. Neplatíte akontáciu, poistenie ani servis, len tankujete.

Nakonfigurovať

Peugeot 208
Peugeot 208
+10Peugeot 208

Nakonfigurovať

chyba
Články podľa značiek