Pneumatika bez vzduchu, s ktorou nemôžete dostať defekt, je stále nesplneným snom gumárenských koncernov. Taký Michelin pracuje na bezvzduchovej pneumatike Uptis už od roku 2005, no zatiaľ sa ju odvážil nasadiť len na flotile 30 testovacích dodávok Toyota Hiace pre DHL v Singapure či na niektorých terénnych štvorkolkách, teda na modeloch s nízkou rýchlosťou. Dokonca nie je schopný potvrdiť ani to, že do predaja sa Uptis dostane v roku 2024, ako sľúbil pred štyrmi rokmi. Táto úloha sa totiž ukázala ako oveľa zložitejšia, než sa pôvodne zdalo. Najmä z dôvodu zachovania jazdných vlastností, na ktoré sme zvyknutí pri klasických pneumatikách.
Čítajte viac Michelin Uptis: Bezvzduchová pneumatika sa blíži. Dostane ju nový BoltRadikálne odlišná konštrukcia plášťa, ktorý nahrádza stlačený vzduch sústavou lamiel vyrobených z gumy vystuženej sklolaminátom, sa správa odlišne, najmä pri priečnom zaťažení, teda v zákrutách. Teraz tu však máme dobrú správu. Michelin pre americký The Driver uviedol, že otestoval pneumatiku Uptis pri rýchlosti 210 km/h, a to s dobrými výsledkami. Viceprezident Michelinu Bruno de Feraudy však upozorňuje, že nová pneumatika bude len alternatívou k tým klasickým a že nemáme čakať jej rýchle rozšírenie. „Stále pracujeme na nových riešeniach, pretože sa s Uptisom sa veľa učíme,“ povedal de Feraudy magazínu The Driver.
Po tejto pneumatike túžia najmä policajné zložky, pretože defekt bežného plášťa je najčastejším dôvodom, prečo sú autá mužov zákona vyradené z akcie. A ako stvorené sú aj pre autonómne vozidlá, pri ktorých nebude mať kto vymeniť poškodené koleso a nasadiť rezervné. Uptis sa teda dočká premiéry najprv v špecializovaných flotilách vozidiel, kde je defekt zvlášť veľkým problémom. Kedy dorazí na sériové linky automobiliek, nie je stále jasné. Michelin má mať vraj rokovania s Teslou či s koncernom GM a už dávnejšie oznámil, že prvým sériovým autom s revolučnou pneumatikou má byť nástupca elektrického Chevroletu Bolt, pravdepodobne Chevrolet Equinox.