V prospech kúpy elektromobilov dnes neexistuje veľa ekonomických dôvodov. Sú drahšie ako autá so spaľovacími motormi, životnosť ich batérií je obmedzená, čo znižuje cenu pri druhotnom predaji a nižšie prevádzkové náklady sa týkajú len tých, ktorí môžu nabíjať z domácej siete. Otázna je aj cena záručného servisu, ktorá býva vyššia ako pri naftových motoroch. A teraz sa ukazuje, že majitelia elektromobilov budú musieť do budúcna rátať aj s ďalšími nepríjemnými výdavkami. Vyplýva to zo štúdie poradenskej spoločnosti Capgemini, ktorú si dala vypracovať belgická asociácia poisťovní Assuralia. Týka sa prognózy vývoja cien poistenia elektromobilov. Capgemini nemá pre elektromobilistov dobré správy.
Čítajte viac Poisťovne sú z elektromobilov zúfalé. Posielajú ich rovno do šrotuPo zohľadnení všetkých faktorov má cena poistného elektrických áut vzrásť do konca dekády o 110 %, kým pri klasických autách len o 40 %. Už dnes je pritom poistenie elektrických áut asi o 20 % drahšie ako poistenie tých konvenčných. Podľa Capgemini bude „tento silný nárast spôsobený novým chápaním mobility“, čo je diplomatickýo formulka pre postupný prechod od áut so spaľovacími motormi k elektromobilom. „Sú dva hlavné dôvody pre zvýšenie poistného,“ povedal Jan Verlinden, poistný expert v Capgemini. „Inflácia ceny elektromobilov a zvýšenie nákladov na opravy.“ Tie sú naozaj extrémne. Hoci sa elektromobily považujú za spoľahlivejšie ako vozidlá so spaľovacím motorom, pretože majú menej bežných porúch, prinášajú nové „drahé“ problémy.
Čítajte viac Elektromobily mieria po haváriách rovno do šrotu. Opravy sú extrémne drahéVerlinden uviedol, že ak sa porucha týka batérie, ceny za opravy doslova explodujú. Už dnes sú podľa štúdie o 53 % vyššie ako pri vozidlách s benzínovým či naftovým motorom. Do roku 2030 sa má pritom počet elektromobilov na európskych cestách zvýšiť osemnásobne, čo znamená aj rast nákladov poisťovní. Je logické, že sa to premietne do výšky poistného. Špecialista na poistenie tiež spomenul, že mnohí vodiči elektromobilov nemajú osvojené vodičské návyky, takže štatisticky tu hrozí, aj pre vyššiu hmotnosť a vyšší výkon batériových áut, väčšie riziko nehody. Na druhej strane bude rast brzdiť skutočnosť, že stále viac výrobcov elektromobilov začalo ponúkať vlastné a najmä lacnejšie poistné produkty, ktoré vyvinú konkurenčný tlak na nezávislé poisťovne.