BMW upozorňuje opäť na blížiacu sa premiéru novej generácie radu 5. Predstaví sa už 25. mája, teda len necelý mesiac potom, čo Mercedes-Benz ukázal triedu E – odvekého rivala päťky. V Mníchove si dali záležať. Na úvod príde sedan a postupne sa ponuka rozšíri o kombi Touring. Obe verzie budú môcť používať benzínové a naftové motory so 48 V mild-hybridnou podporou, plug-in hybridné sústavy, ako aj čisto elektrický pohon. BMW tak naďalej kráča odlišnou cestou ako konkurent zo Stuttgartu. Namiesto vývoja platformy pre čisto elektrické vozidlá ostáva verné multienergetickej architektúre, ktorá sa nebráni „elektrine“ ani benzínu či nafte.
Modelový rad 5 tým nadviaže na BMW i4 a i7. Elektrický variant dostane označenie i5 a na scéne sa objaví ako prvý. Testy sú vo finálnej fáze. Tentoraz boli ale zložitejšie. Vzhľadom na veľký rozdiel v hmotnosti jednotlivých verzií museli konštruktéri ladiť podvozkové systémy samostatne pre každý typ pohonu. BMW tvrdí, že sa mu podarilo to, čo plánovalo. Nový rad 5 má byť komfortný takmer ako limuzína 7, no zároveň má ponúknuť športovú agilitu menšej trojky. Aj preto bude nové BMW 5 vybavené deviatou generáciou ovládania vertikálnej dynamiky Vertical Dynamics Management.
Čítajte viac BMW XM Label Red: Toto excentrické SUV dá stovku za 3,8 sekundyTáto technológia využíva všetky dostupné premenné, ako sú otáčky kolies, uhol natočenia volantu, rýchlosť otáčania a zrýchlenia s cieľom stanoviť ideálne tlmiace sily. Systém už nevypočítava tlmiace sily pomocou matematických modelov, ale uprednostňuje reálne údaje na základe aktuálneho jazdného stavu. To má zaistiť jasne definované pohyby karosérie a presnú odozvu pruženia v každej situácii. Elektrická verzia sa predstaví v dvoch prevedeniach – ako eDrive40 a i5 M60 xDrove. Slabšia dostane zadný elektromotor s výkonom približne 220 kW a silnejšia dvojicu elektromotorov s výkonom 440 kW.
Kapacitu batérie zatiaľ nepoznáme, ale dojazd by sa mal pohybovať cez 470 km. Technologickou vychytávkou bude nový balík asistenčných systémov Driving Assistant Professional s funkciou autonómneho riadenia na diaľnici Highway Assistant. Tá sa po aktivácii a do rýchlosti 130 km/h postará o kontrolu vzdialenosti a zásahy do riadenia potrebné pre jazdu v jazdnom pruhu, takže vodič bude môcť mať ruky v uvoľnenej polohe a sledovať okolie vozidla. Aj zmena jazdného prúdu prebehne bez zásahu vodiča. Ovláda sa totiž zrakom. Stačí, aby sa vodič pozrel do príslušného spätného zrkadla.
Výroba BMW 5 odštartuje v lete v závode Dingolfingene a v októbri sa dostane k prvým zákazníkom.