V prípade viacerých značiek má zákazník v súčasnosti na výber niekoľko typov pohonov v rámci jedného modelu. Je teda na ňom, ktorý si zvolí, hoci ceny sa líšia viac ako len kozmeticky. Platí to pre masovo rozšírené značky aj pre prémiových výrobcov. Nemecký Auto Bild sa preto rozhodol porovnať verzie Mercedesu-Benz GLC, aby zistil, ktorá je pre majiteľa ekonomicky najvýhodnejšia.
Čítajte aj Mercedes-Benz GLB: Facelift v znamení elektrifikácieKonkrétne porovnával benzínový GLC 300, naftový GLC 300d, benzínový plug-in hybridný GLC 300e a naftový plug-in hybridný GLC 300de. Počiatočné výhody a nevýhody jednotlivých variantov sú jasné. Nehybridné sú lacnejšie, ale sú menej výkonné. Plug-in hybridné poskytujú vďaka akumulátorom s kapacitou 31,2 kWh čisto elektrický dojazd viac ako 100 kilometrov, no zároveň zvyšujú pohotovostnú hmotnosť vozidla o približne 400 kilogramov a zmenšujú objem batožinového priestoru.
S autami absolvovali stokilometrový testovací okruh a namerané hodnoty prepočítali na nájazd 60 000 kilometrov. Ich spotreby premietli do ceny za jeden prejazdený kilometer, pričom pri hybridoch tvorili polovicu nabíjacích cyklov nabíjania z wallboxu a druhú polovicu dopĺňanie energie na rýchlonabíjačkách. Najlacnejší sa ukázal naftový variant (0,84 eur), za ním nasledoval benzínový dobíjateľný hybrid (0,87 eur), benzínový variant (0,88 eur) a napokon dobíjateľný naftový hybrid (0,91 eur).
Čítajte aj Mercedes-Benz GLE: Modernizácia prináša viac elektrifikácie a športovej elegancieVzhľadom na aktuálnu situáciu v energetickom sektore sa nedá očakávať, že ceny elektriny budú výrazne klesať. Keďže elektrických áut bude na cestách pribúdať, bude sa zvyšovať aj dopyt, ktorý nedokážu uspokojiť obnoviteľné zdroje energie. Zatiaľ sa tak Európa bude musieť stále zmieriť zo spaľovaním uhlia a plynu v elektrárňach vo väčšej miere, čo bude zhoršovať ekologickú bilanciu a tým sa spomalia ciele v pláne uhlíkovej neutrality. A to bude tlačiť nahor ceny emisných povoleniek a tým aj koncové produkty. Zatiaľ to vyzerá tak, že motoristi budú musieť za autá platiť viac a aj ich prevádzka bude drahšia.