Tretia generácie dnes už legendárnej Dacie Duster nie je naozaj ďaleko. Predstaviť sa má budúci rok. A hoci o nej rumunská automobilka ani materský Renault veľa neprezradili, toto auto i tak priťahuje pozornosť. Veď z lacného SUV, ktoré prišlo na trh v roku 2000 sa stal celosvetový fenomén. Na internete sa šíri množstvo neoficiálnych informácií. A tá najnovšia zo zväčša dobre informovanej stránky nadšencov Renaultu RNews.cz dáva nahliadnuť pod kapotu očakávanej novinky.
Čítajte viac Dacia Duster: Takto by mala vyzerať tretia generáciaZákladnou pohonnou jednotkou má byť celkom nový preplňovaný 4-valec 1,2 TCe so 48 V mild-hybridnou podporou. Existovať má aj verzia na LPG. Takže očakávame, že tento motor nebude disponovať priamym vstrekovaním paliva. K dispozícii má byť vo viacerých výkonových verziách, a to ako s manuálnou, tak aj automatickou prevodovkou. Potvrdený je tiež príchod hybridnej verzie E-Tech, ktorá si požičia techniku z Joggera E-Tech, kde hrá prvé husle benzínový atmosférický 4-valec 1,6 SCe, kombinovaný s elektromotorom a multimódovou prevodovkou.
Úplne novou informáciou však je, že Hybrid E-Tech by sa mohol objaviť aj s väčším motorom 1,8 SCe. V tejto kombinácii by totiž mal plniť pripravovanú emisnú normu Euro 7. Je ale tiež možné, že pod kapotu Dustera sa dostane neskôr, až vtedy, keď bude Euro 7 podmienkou homologizácie. Prekvapením je aj informácia, že Duster sa napriek antidieselovému ťaženiu v Európe nevzdá naftového motora 1,5 BluedCi. Budúci zákazníci by si ho iste priali. Problém je však v tom, že nemusí byť súčasťou európskej ponuky, ale verzií pre iné trhy. Veď Duster sa s logami Renaultu či Nissanu predáva aj v Južnej Amerike či Indii.
Čítajte viac Dacia Duster: Kultové SUV sme vyskúšali v púšti. Mokrej a kamenistejOtvorená ostáva aj otázka pohonu oboch náprav. Platforma CMF-B, ktorá bude vo verzii Low Spec základom Dustera, totiž zatiaľ túto možnosť neponúka. Podľa webu RNews.cz bol však jeden z nachytaných prototypov Dustera počas testov vybavený zadným diferenciálom. Takže je vysoko pravdepodobné, že na štvorkolke Dacia predsa len pracuje. Rovnako ľahko sa však môže stať, že verzia s mechanickým rozvodom 4×4 opäť skončí mimo Európy, tak ako diesel. Pripomeňme, že rok po Dusteri, teda v roku 2025, dorazí aj jeho predĺžená verzia Bigster s troma radmi sedadiel.