Len pred pár dňami oznámila Škoda svoje plány do roku 2026. Ako vieme, v tom čase chce mať vo svojich showroomoch až šesť nových elektromobilov. Enyaq iV a Enyaq Coupé iV tak dostanú súrodencov – menších aj väčších. Vstupnou bránou do sveta elektromobilov sa má stať akýsi nástupca Fabie. Zatiaľ má pracovný názov Small a podľa informácií Škody bude stáť od 25 000 eur. Problémom však je, že materský Volkswagen oznámil, že jeho malý elektromobil, ktorého predzvesťou je koncept ID.2 All, bude cenovo pod touto úrovňou.
Čítajte viac Škoda odhalila plány do roku 2026. Príde aj elektrické kombi!To, že základný elektromobil Škody bude drahší ako ten od Volkswagenu, nepopiera ani šéf Škody Klaus Zellmer. Pre holandský Auto Week to však vysvetľuje tým, že kým ID.2 All bude klasickým hatchbackom s veľkosťou Pola, Škoda, postavená na tej istej platforme MEB Evo dostane praktickejšiu karosériu crossoveru. „ID2. All bude menší ako náš model, ktorý bude SUV. To vysvetľuje, prečo bude Volkswagen o niečo lacnejší,“ dodáva Zellmer. Zároveň však nevylučuje príchod ešte menšieho elektromobilu. Ale ako vyplýva z nedávno odhalených plánov, ten sa nestane realitou pred rokom 2026.
Čítajte viac Škoda Superb/Kodiaq: Toto sú oficiálne siluety nových generáciíElektrický nástupca Fabie tak bude minimálne o 10 000 eur drahší. To neznie práve lákavo. A asi si to uvedomuje aj Škoda, pretože podľa Zellmera pripravuje automobilka nové alternatívne stratégie. V hre je predplatné, platby za prejdené kilometre či carsharing. „Toto bude hrať zásadnú rolu v najdostupnejšom segmente áut. Ľudia k nám prídu hľadať mobilitu za dostupnú cenu, pričom dostanú to, čo potrebujú a kedy to potrebujú,“ vysvetľuje Zellmer. To však znamená, že nové elektrické modely Škody budú určené inej klientele ako súčasná Fabia či Octavia. Na ich kúpu jednoducho tradiční zákazníci Škody nebudú mať.
Čítajte viac Škoda Enyaq iV 50: Nová základná verzia zoseká cenu pod 40 000 eur