Seat nikdy nenaplnil očakávania koncernu Volkswagen. Mal byť „španielskou Alfou Romeo“ po tom, čo sa koncernu taliansku automobilku kúpiť nepodarilo. Tento sen sa však začína uskutočňovať vďaka Cupre. Bývalá podznačka Seatu pre najvýkonnejšie verzie sa totiž v roku 2018 osamostatnila a darí sa jej viac ako dobre. Až tak, že to otriasa základmi Seatu. Na trhu má už dva autorské modely Formentor a Born, a dva ďalšie sú na ceste – Tavascan a Urban Rebel. Vo Wolfsburgu tak riešia, čo s tým. A zdá sa, že je už vlastne rozhodnuté. Pod značkou Seat totiž koncern neplánuje predstaviť žiaden elektromobil. V čase prechodu automobilového priemyslu k elektrickým autám to môžeme považovať za rozsudok smrti.
Čítajte viac Seat Minimó: Aj Španieli chcú svoje Twizy. Baterky mení za pár sekúndPotvrdzujú to aj vyjadrenia Seatu pre britský Autocar. „Seat udržujeme v dobrej kondícii a budeme v tom pokračovať s hybridnými a vysoko účinným spaľovacími motormi až do konca dekády. V tejto chvíli sa Seat a Cupra vyvíjajú paralelne. Máme to najlepšie z dvoch svetov – spaľovacieho a elektrického. Teraz analyzujeme, akú úlohu bude hrať Seat v budúcnosti, keď sa skončí predaj spaľovacích áut. Seat by sa mohol premeniť na poskytovateľa riešení mobility, teda na značku mestskej mobility pre mladých ľudí, akou je napríklad Seat Mó,“ píše sa vo vyjadrení. Naznačiť čosi také by si Seat nikdy netrúfol, ak by neboli jeho dni medzi automobilkami zrátané.
Čítajte viac Seat eScooter: Španieli vyrukujú s elektrickým skútromNapokon, nebude jedinou značkou, ktorá sa bude musieť preorientovať. Nedávno sa Brian Gu, šéf čínskeho Xpengu vyjadril, že v horizonte desiatich rokov skončí väčšina súčasných automobilových značiek a prežije ich len desať. Niektoré firmy skončia a niektoré budú pohltené inými. Dôvodom bude snaha znížiť cenu elektrických áut masívnou unifikáciou. Úspory bude teda možné dosiahnuť len vtedy, ak budú elektromobily vyrábané v obrovských množstvách s čo najväčším podielom rovnakých súčiastok. Namiesto modelov Seatu tak môžeme do budúcna rátať s elektrickými kolobežkami, skútrami či mestským mikroelektromobilom Minimó, ktorý sa ukázal v podobe konceptu už v roku 2019.
Čítajte viac Cupra Tavascan: Prvé elektrické SUV-kupé značky stavia na dizajne