
K elektrickému Mini, ktoré predstavilo BMW v roku 2020, sme boli spočiatku skeptickí. Batéria s kapacitou skromných 28,9 kWh stačila totiž na dojazd maximálne 200 km, aj to len v teplom počasí. Napokon, elektrický derivát využíval technológiu staršieho BMW i3 z roku 2013. No stal sa priam zázrak. Mini SE neublížila malá batéria ani vysoká cena. Stalo sa z neho vôbec najpredávanejšie Mini bez ohľadu na pohon a triedu. Len vlani stúpli jeho predaje o 25,5 percenta, na finálnych viac ako 43 000 kusov. Každé piate Mini bolo práve elektrické Mini SE. Jeho nástupca má našliapnuté na ešte väčšiu kariéru.

Takto testuje Mini novú elektrickú verziu
Nebude to trvať dlho, pretože automobilka už ukázala prvé snímky testovacích predprodukčných prototypov v kamufláži. Presné detaily síce nepoznáme, ale to najdôležitejšie áno. Nové Mini Electric bude k dispozícii vo verzii Mini E s výkonom 135 kW a batériou s kapacitou 40,7 kW h, alebo ako Mini SE s výkonom 160 kW a kapacitou 52,4 kWh. Automobilka tak konečne hovorí o dojazde do vzdialenosti 300 až 400 kilometrov. Pre Mini Electric to bude znamenať doslova vyslobodenie z mesta a možnosť absolvovať dlhšie výlety. Mini pritom sľubuje rovnako zábavné jazdné vlastnosti a ešte lepšiu dynamiku.

Interiér má ponúknuť viac miesta, viac variability a k tomu Mini E a SE pribalia väčší kufor, ktorý príde pri takomto kompaktnom modeli vždy vhod. Aj táto novinka má pomôcť značke Mini k prechodu na čisto elektrický pohon. A to už do roku 2030. Ešte do konca novembra sa však k Mini Electric pripojí nový Countryman na báze BMW X1 a jeho elektrickej verzie iX1. Na budúci rok pribudne úplná novinka v podobe veľkopriestorového Mini Aceman, ktoré poznáme zatiaľ len ako elektrickú štúdiu. Výrobu by mal spolu s Countrymanom zabezpečiť montážny závod BMW Group v Lipsku.