V nedávno zverejnenej správe Imapact Report 2022 spoločnosti Tesla nájdeme aj štatistiky, ktoré sa týkajú životnosti batérií vo vrcholových modeloch Tesla S a Tesla X, respektíve ich životnosti. Automobilka už dávnejšie uviedla, že jej batérie majú po najazdení 200 000 míľ, teda 320 000 kilometrov, stratiť len 10 % kapacity. Merania spomínaných modelov, vyrobených v rokoch 2012 až 2015, nakoniec ukázali, že priemerná reálna strata kapacity je o dve percentá vyššia, teda 12 %, čo je stále skvelý výsledok. Ešte pred pár rokmi však Musk sľuboval výdrž 800 tisíc kilometrov.
Čítajte viac Elon Musk desí konkurentov znižovaním cien. Nevedia čo s týmZ informácií teda vplýva, že li-ion články dodávané spoločnosťou Panasonic stratia jedno percento po prejdení 26 816 km alebo 67 úplných vybitiach a nabitiach. A keďže americké autá najazdia priemerne 322 000 kilometrov, kým zamieria do šrotu, znamená to, že jedna súprava akumulátorov stačí na celý životný cyklus. Slušnú výdrž batérií Tesla potvrdili aj dáta amerických vlastníkov Tesly, z ktorých vyplynulo, že po siedmich rokoch prišli ich autá priemerne o 7 % kapacity.
Čítajte viac JATO: Kráľom je Tesla Model Y. Pozrite si najpredávanejšie autá a značky v EurópePodobne belgicko-holandské Tesla fórum uvádza na základe skúseností, že po 270 000 kilometroch majú batérie stále zostatkovú kapacitu až 91 %. Takže ak mali Tesly ako nové dojazd povedzme 500 kilometrov, aj po rokoch je to 440 až 450. Samozrejme, faktorov, ktoré ovplyvňujú životnosť batérie, je viacero, nielen počet kilometrov. Svoju rolu hrá vek a spôsob nabíjania. Batériám neprospieva nabíjanie do 100 % ani časté rýchlonabíjanie. Nebezpečné je tiež podbitie batérie. Ale dôležitý je aj tepelný manažment batérie vo vozidle.