O novom Superbe a Kodiaqu, ktoré sú pravdepodobne poslednými generáciami so spaľovacími motormi, už čo-to vieme. Napríklad, že obe novinky debutujú na jeseň a vybavené budú okrem benzínových a naftových motorov aj novým plug-in hybridným 4-valcom 1,5 TSI. Teraz Škoda informovala, že majú za sebou náročné testy za polárnym kruhom, kde boli vystavené tuhým mrazom pri teplotách až mínus 30 stupňov Celzia.
Pozrite si, ako Škoda testovala Superb a Kodiaq v tuhých mrazoch
Škoda napríklad skúmala vplyv snehu na karosériu a jeho možné vnikanie do motorového priestoru a do nasávania vzduchu. Požiadavkou je, aby všetky mechanické funkcie vozidla a jeho elektronika bezchybne fungovali aj pri teplotách mínus 25 stupňov Celzia. Motor musí bez problémov štartovať dokonca aj v situácii, keď sa teploty priblížia k mínus 30 stupňom Celzia. Všetky dvere, kapota a piate dvere, rovnako ako aj veko palivovej nádrže a kryt nabíjacej zásuvky plug-in hybridných verzií sa musia dať otvoriť.
Pri dynamických testoch na snehu Škoda overovala, ako sa správajú predné a zadné nárazníky pri náraze do snehovej prekážky. Jazda cez kusy ľadu zas preverila odolnosť zavesenia a podvozku ako celku. Testovací jazdci zisťovali aj to, ako sa vozidlá správajú na zľadovatených a zasnežených vozovkách a ako dobre fungujú asistenčné systémy. Súčasťou skúšok bolo hodnotenie jazdnej dynamiky a jazdného komfortu. Overovalo sa, či prevodovka radí bezchybne, alebo či fungujú stierače a ostrekovače. Testovalo sa aj osvetlenie vozidla v noci.
Batérie verzií s plug-in hybridným pohonom boli nabíjané v zmrznutom stave a následne sa zisťoval maximálny dojazd v elektrickom režime. Takto najazdili Superb a Kodiaq desiatky tisíc kilometrov. Museli tiež preukázať dostatočný výkon vykurovacej sústavy, rýchle odhmlievanie okien, spätných zrkadiel, funkčnosť vyhrievania sedadiel, volantu a čelného skla. A v neposlednom rade sa overovala aj rýchlosť reakcií zamrznutého infotainmentu. Škoda tvrdí, že obaja nováčikovia prešli testami úspešne.
Pripomeňme, že kým Superb bude Škoda vyrábať v Bratislave, Kodiaq zostane na linkách českého závodu vo Kvasinách.