
Hoci aj Mazda plánuje nové elektromobily, spaľovacím motorom ostáva verná. A to spôsobom, ktorý nemá v časoch elektrifikácie obdobu. Spomeňme novú generáciu radových 6-valcov s objemom 3,0 až 3,3 litra pre luxusné SUV CX-60 a CX-90 alebo reinkarnovaný wankel v elektrickej Mazde MX-30 R-EV, kde slúži ako predlžovač dojazdu.

Vyrábať tento jednorotorový motor pre jediný model by však bolo nerentabilné, a tak sa chystá ďalší. A keďže Wankelov motor sa spája s legendárnym športovým kupé Mazda RX-8, asi neprekvapí, že aj plánovaná novinka zamieri týmto smerom. Aspoň podľa patentu, ktorý si nechala Mazda registrovať a na ktorý upozornil magazín The Drive.

Viac než samotná silueta je zaujímavý pohon. Vpredu umiestnený Wankel bude síce súčasťou hybridnej sústavy, ale dosť odlišnej v porovnaní s MX-30 R-EV. Do práce sa dajú až tri elektromotory. Dva indukčné v predných kolesách s výkonom 17 kW a jeden synchrónny za rotačným motorom s výkonom približne 25 kW. To všetko doplnia štyri moduly batérií za sedadlami.

Bežne majú pracovať s napätím 48 V, ale v prípade potreby sa prepnú do 96 V módu. To by malo prispieť k nízkej hmotnosti, nižšej cene a ľahšej údržbe. Vzhľadom na pomerne nízky výkon elektromotorov nie je vylúčené, že Wankel bude predsa len spojený s kolesami, pravdepodobne zadnými, a elektromotory sa budú starať len o dodávku dodatočného výkonu pri akcelerácii, a, samozrejme, o rekuperáciu.

Otázkou ostáva, či bude táto technika využitá pri úplne novom kupé, alebo ju dostane ďalšia generácia legendárneho roadsteru MX-5, o ktorom sa už dnes vie, že sa nevyhne nejakej forme elektrifikácie. Menej pravdepodobné je, že by hybridný Wankel skončil pod kapotou luxusného GT, ktoré sa zatiaľ predstavilo len v podobe konceptu RX Vision. Na odpoveď si budeme musieť ešte počkať.