
Hertz v roku 2021 oznámil, že plánuje postupne nakúpiť neuveriteľných 340 000 elektromobilov, z toho 100 000 Tesiel. To by predstavovalo asi dve tretiny jeho celosvetového vozového parku. A začal naozaj zhurta. Do jeho flotily sa už dostalo 50 000 elektrických vozidiel. Reakcia zákazníkov však ani zďaleka nenaplnila očakávania. Už vlani sa začali šíriť informácie, že parkoviská požičovne sú preplnené neprenajatými elektromobilmi. Šéfovia tohto kolosu si chybu asi uvedomili, pretože za posledné dva štvrťroky Hertz žiadne nové Tesly nenakúpil, naopak, nakúpil autá so spaľovacími motormi.
Teraz už vie, že i keď zatiahol ručnú, či skôr záchrannú, brzdu, že aj tých 50 000 je priveľa. K zákazníkom sa ich snaží dostať prostredníctvom masívnych zliav. Sadzba za prenájom Tesiel je tak často nižšia ako za malé autá so spaľovacím motorom. Problémom však je, že aj keď sa Hertzu podarí Tesly prenajať, zákazníci nie sú spokojní alebo sa dokonca sťažujú či dožadujú kompenzácií. V čom je problém? V samotných autách ani tak nie, ako skôr v tom, že Hertz podcenil dôležitosť vysvetliť zákazníkom rozdiel medzi klasickým a elektrickým autom. To prináša mnohé nedorozumenia a kazí imidž Tesle aj Hertzu.

Magazín Autoevolution konštatuje, že Hertz si pravdepodobne chybu uvedomil a vytvoril na webe edukatívnu stránku „Tesla Educational Series“. Lenže zákazníci o nej ani netušia, a tak problémy pretrvávajú. Autoevolution doslova konštatuje, že Hertz nielenže robí mizernú prácu pri informovaní svojich zákazníkov, ale priamo sa ich snaží oklamať. Samozrejme, mieri tým na dojazd elektrických áut, ktorý je kameňom úrazu vo väčšine reklamácií. O tie sa zákazníci Hertzu následne delia s ostatnými na sociálnych sieťach. Tak napríklad používateľ u/hellcat47 zdieľal na Reddite príspevok, že keď hľadal vozidlo na 650 km dlhý výlet, vybral si kvôli nízkej cene Teslu 3. Pri nej Hertz deklaroval dojazd 576 km na jedno nabitie, ale po plnom nabití počítač ukázal len 428 km.

Nabíjanie sa stalo zlým zážitkom najmä preto, že kvôli „úzkosti z dojazdu“ strávila posádka na nabíjačkách viac času, ako sa odporúča. Následne sa sklamaný zákazník domáhal kompenzácie, ale autopožičovňa akúkoľvek kompenzáciu odmietla. Kritika mierila aj na kvalitu vozidla, napríklad zle lícujúce diely karosérie či čudné zvuky, ktoré sa ozývali z prednej časti pri brzdení. Ako však uvádza Autoevolution, vzhľadom na to, že išlo len o prenájom, to až tak neprekáža. Podobné skúsenosti majú ďalší zákazníci. Zvlášť v zime sú vodiči zaskočení kratším dojazdom, než vopred avizuje palubný počítač. Nejasnosti vznikajú aj slabou informovanosťou o tom, že Tesly je možné nabíjať zadarmo len v sieti nabíjačiek Tesla Supoercharger.
Zákazníci ich následne nabíjajú na iných rýchlonabíjačkách a potom sú zaskočení faktúrami, ktoré odmietajú zaplatiť. Na všeobecne slabý záujem o elektromobily z požičovní upozornila vlani aj rezervačná platforma Billiger-Mietwagen. Tá zverejnila, že elektromobily majú na počte celkových rezervácií len 0,22-percentný podiel. Za posledný rok si zákazníci prostredníctvom tejto platformy zarezervovali elektrické autá len približne na 2 500 dní. Ak to zhrnieme, Hertz sa na elektromobiloch poriadne popálil. Namiesto toho, aby jeho Tesly jazdili, stoja na parkoviskách, tie ktoré jazdia, jazdia za nižšie ceny a ešte k tomu vedia naštvať zákazníkov.