Sedadlá áut prešli obrovským vývojom. Sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané, ventilované a občas aj masážne. Pri športových autách si zas môžete vybrať ultraľahké monokokové sedadlá, ktoré vás podržia v zákrute. Teraz však prišla Toyota s čímsi neuveriteľným – so sedadlami IsoDynamic Sport Seats. A napriek prívlastku Sport nemieria do Supry ani do kupé GR86. Toyota si dala tú prácu, aby ich ponúkla v americkom pikape Tacoma, presnejšie v ultimatívnej verzii TRD Pro. V čom sú iné? Spredu si až na červenú kožu veľa nevšimnete, ale pohľad zozadu je naozaj fascinujúci.
Nájdete tu „exoskelet“ technológií, akoby z vesmírnej lode. Nachádzajú sa tu dva horizontálne a dva vertikálne umiestnené tlmiče (olej-vzduch). Všetky nastaviteľné pomocou otočných ovládačov a k tomu s tlakomerom, ktorý ukazuje zvolený tlak – od 60 psi do 170 psi, Jeden z vertikálnych tlmičov tlmí priečne rázy a druhý tie vertikálne. Horizontálne tlmiče zas redukujú pozdĺžne náklony. A prečo to všetko? A prečo v pikape? Pri jazde v teréne majú sedadlá chrániť posádku pred zbytočným preťažením. Zvyšuje to nielen pohodlie, ale aj bezpečnosť, pretože táto technológia redukuje únavu. Ak by vám však prílišný komfort prekážal, stačí otočiť binárnym ovládačom a funkcia tlmičov sa deaktivuje. Jednoducho prepnete z režimu “off-road“ na režim “cesta“.
Toyota sľúbila poskytnúť aplikáciu, aby posádka vedela so sedadlami pracovať. Nová technológia má len jednu nevýhodu. Karbónový skelet na zadných sedadlách zmenšuje priestor pre kolená cestujúcich vzadu. Zaujímavé je, že sedadlá IsoDynamic Sport Seats vyvinula Toyota výhradne vo vlastnej réžii a neobrátila sa na klasických dodávateľov sedadiel ako Recaro. Muselo to stáť dosť peňazí, najmä vzhľadom na skutočnosť, že tieto sedadlá sú určené zatiaľ pre jeden model a len pre jeho najvyššiu úroveň. Uvidíme, aké ďalšie plány s nimi Toyota má.