Elon Musk otáča. Tesla vyskúša reklamu aj zľavy

Ešte v roku 2019 šéf Tesly povedal, že nenávidí reklamu a tiež, že bude predávať autá bez zliav. Teraz je ale všetko inak.

25.05.2023 14:00
debata
Tesla má nadbytok skladových vozidiel. To je v... Foto: Tesla
Tesla - Gigafactory Berlín Tesla má nadbytok skladových vozidiel. To je v dnešných časoch nekonečných čakacích lehôt naozaj kuriózne. A rezervy vyrobených áut sú také veľké, že pristúpi k reklame a zľavám na skladové vozidlá.

Tesla nepochybne inšpiruje automobilový priemysel. Objavila dodatočné platby za aktualizáciu softvéru, nemá klasickú sieť dílerov a peniaze, ktoré iní investujú iní do reklamy, investuje do vývoja. V posledných mesiacoch zas zaujala masívnym znižovaním cien na modely 3 a Y. Mal to byť výsledok úžasnej produktivity výroby Tesly v jej nových závodoch a tiež konca najhoršieho obdobia čipovej krízy. Znižovanie cien Tesiel v USA, Európe aj v Číne konkurenciu doslova vydesilo. Lenže už dávnejšie sa objavujú informácie, že napriek takmer dumpingovým „cenovkám“ ostáva Tesle na sklade priveľa áut. Jednoducho, že má problém s odbytom.

Tesla - výroba Čítajte viac Tesla spustí revolučný výrobný proces. Pás Henryho Forda pošle do minulosti

Podľa agentúry Reuters sa tak Tesla „uchýli“ k tradičným taktikám tradičných výrobcov, aby sa áut zbavila. Najmä ak chce tento rok vyrobiť a predať už dva milióny vozidiel. Napriek pôvodným vyhláseniam Muska, že „reklamu nenávidí“ a že radšej ušetrené peniaze investuje do vývoja, nedávno na stretnutí akcionárov v Texase povedal: „Myslím, že by som mal povedať, že reklama je úžasná a každý by ju mal robiť. Vyskúšame malú reklamu a uvidíme, ako to pôjde. Veľa ľudí stále netuší o cenovej dostupnosti a úžasných vlastnostiach našich áut.“ Napokon, reklama nemusí Teslu veľa stáť, pretože Musk vlani kúpil sociálnu sieť Twitter. Aréna je o to voľnejšia, že konkurencia reklamu z tejto platformy po Muskovej akvizícii sťahuje.

Hertz - neprenajaté Tesly Čítajte viac Požičovňa Hertz sa na Teslách popálila. Ďalšie elektromobily nekúpi

Druhým krokom je ponuka dodatočných predajných zliav. Pritom sa Musk zaprisahával, že autá bude ponúkať klientom za rovnaké ceny. Musk však akcionárom povedal, že spoločnosť po prvý raz vyskúša advertising, čo je krok na zvýšenie dopytu. V USA tak môžu zákazníci počítať so zľavou 1 300 dolárov (zhruba 1 200 €) na skladové vozidlá. Európy, ktorá je zásobovaná modelom 3 zo Šanghaja a modelom Y z berlínskej Gigafactory, sa zas budú týkať zľavy vo výške 3 490 eur, respektíve 3 660 eur. Musk priznal, že ani Tesla nie je vždy imúnna voči globálnej ekonomike, ktorú podľa neho čaká v nasledujúcich dvanástich mesiacoch ťažké obdobie.

Elon Musk - otvorenie Gigafactory v Berlíne Čítajte viac Elon Musk desí konkurentov znižovaním cien. Nevedia čo s tým

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #reklama #Tesla #Elon Musk
Články podľa značiek