Európske bestsellery: Kráľom je Tesla Y pred Sanderom. MG raketovo stúpa

V prvom kvartáli tohto roku predalo čínske MG v EÚ viac áut než Suzuki, Cupra alebo Jeep. V rebríčku top 25 značiek si medziročne pohoršila len Kia.

06.06.2023 06:00
MG 4 EV - 2022 Foto:
Čínska značka MG zaznamenala v EÚ v 1. kvartáli najväčší medziročný nárast predaja. Jej elektrický model MG4 sa dokonca dostal medzi Top 10 najpredávanejších elektromobilov.
debata

Predaj áut v Európe je evidentne na vzostupne, problémy v dodávateľsko-odberateľských vzťahoch a s nimi súvisiaci nedostatok niektorých komponentov sa už podarilo vyriešiť a vidno to aj na počte registrácií nových áut.

Za prvé tri mesiace tohto roku sa v Európe (EÚ 27) predalo 3,22 milióna áut, čo je o 480-tisíc áut viac, než za rovnaké obdobie roku 2022. Ide teda o medziročný nárast registrácií nových áut o 17 percent.

Zo štatistík vidno, ako po znížení cien radikálne preniká na európske trhy Tesla. V rebríčku 25 najsilnejších automobiliek na trhu EÚ jej už patrí 16. priečka a počtom predaných áut začína atakovať veľkosériové mainstreamové značky. Na 15. Fiat napríklad po prvom kvartáli stráca len necelých 8 500 áut. Zároveň patrí s 56-percentným medziročným nárastom predaja v tomto ukazovateli do prvej trojky. Väčší zaznamenali už len Cupra a MG.

Okrem toho je Tesla Model Y kráľom v rebríčku najpredávanejších áut v EÚ za prvé tri mesiace tohto roku (71 683 predaných áut) , pričom pred druhým Sanderom má komfortný vyše 10-tisícový náskok. Tesla Model Y nielen kraľuje rebríčku európskych bestsellerov, ale je zároveň autom, ktoré zaznamenalo v rámci Top 25 najväčší medziročný nárast predaja – až o 173 percent. Tento raketový vzostup sa však čiastočne udial na úkor Tesly Model 3, ktorá v EÚ za prvý kvartál zaznamenala 40-percentný pokles predaja. Niet sa však čo diviť, crossover láka určite viac, než porovnateľný sedan.

Medzi značkami určite treba vyzdvihnúť aj britsko-čínsku značku MG. De facto je v súčasnosti už plne čínska, pretože všetky aktuálne modely majú pôvod v tejto krajine. V rebríčku Top 25 najpredáva­nejších značiek sa dostala už na 22. priečku, pričom predala v EÚ za prvé tri mesiace 44 586 áut (112-percentný medziročný nárast predaja, najvyšší v celom rebríčku Top 25). Je to viac, než za rovnaké obdobie predali v EÚ napríklad Suzuki, Cupra alebo Jeep. Pozrite si rebríček 25 najpredáva­nejších áut v Európskej únii za prvé tri mesiace tohto roku.

Top 25 značiek v EÚ za 1. kvartál 2023

Značka Predaj Rozdiel vs. Q1/22
1. Volkswagen 332 723 + 25 %
2. Toyota 220 019 + 19 %
3. Peugeot 178 572 + 9 %
4. Audi 178 393 + 19 %
5. Mercedes-Benz 176 041 + 14 %
6. Škoda 166 873 + 29 %
7. BMW 163 639 + 5 %
8. Renault 158 451 + 15 %
9. Ford 147 068 + 4 %
10. Dacia 145 500 + 42 %
11. Kia 137 271 – 1 %
12. Hyundai 132 083 + 8 %
13. Opel 116 111 + 5 %
14. Citroën 102 640 + 6 %
15. Fiat 101 976 + 10 %
16. Tesla 93 559 + 58 %
17. Nissan 81 733 + 43 %
18. Volvo 69 543 + 6 %
19. Seat 68 386 + 14 %
20. Mazda 50 039 + 37 %
21. Mini 44 794 0 %
22. MG 44 586 + 112 %
23. Suzuki 44 579 + 24 %
24. Cupra 39 582 + 64 %
25. Jeep 32 006 + 15 %

V ďalšej časti článku sa venujeme predaju elektromobilov a plug-in hybridov. Tam sa diali v prvom kvartáli veľké veci. Bohužiaľ, netýkajú sa príliš európskych značiek, ale americkej a čínskej. Len pre zaujímavosť – prvé dve priečky medzi elektromobilmi patria Tesle, čínska značka MG sa v tejto kategórii dostala do Top 10 a čínsky plug-in hybrid Lynk & Co 01 skončil dokonca v prvom kvartáli v EÚ na stupni víťazov.

(Zdroj: JATO)

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #JATO Dynamics #najpredávanejšie elektromobily #najpredávanejšie plug-in hybridy #najpredávanejšie značky #najpredávanejšie autá v Európe
Články podľa značiek