Budúci týždeň plánuje skupina francúzskych zákazníkov podať na Renault trestné oznámenie pre motor 1,2 TCe, ktorý montovala francúzska automobilka nielen do Renaultov, ale aj Dacií a niektorých Nissanov. Celkovo má ísť o 400 000 vozidiel, vyrobených v rokoch 2012 až 2015. „V pondelok podáme sťažnosť v mene najmenej niekoľkých desiatok ľudí,“ povedal Christophe Leguevaques, zástupca nespokojných zákazníkov, agentúre Reuters a dodal, že mnohí ďalší majitelia vozidiel Renault, ako aj značiek Dacia a Nissan, by sa mohli k žalobe pripojiť.
Čítajte viac ‘Prekliate‘ auto končí. GM prestáva vyrábať Chevrolet BoltSťažnosť, o ktorej ako prvý informoval denník Le Parisien, bude podaná na trestný súd v Nanterre. Skloňujú sa v nej výrazy ako závažné klamstvo, pochybné obchodné praktiky až po podvod a ohrozenie života iných. Rozhodnutie vydať sa súdnou cestou má byť výsledkom neúspešných diskusií medzi Renaultom a sťažovateľmi. Zákazníci tvrdia, že automobilka, či skôr automobilky, mali zvolať do servisov všetky postihnuté vozidlá, keď objavila problém s 1,2-litrovým motorom. Renault priznal, že motor spotrebováva príliš veľa oleja a že vo Francúzsku bolo potenciálne ovplyvnených 133 050 vozidiel.
Čítajte viac Obrovská zvolávačka Tesly: 1,1 milióna áut má problém s brzdamiProblémy s motorom prvýkrát ohlásilo spotrebiteľské združenie UFC-Que Choisir už v roku 2019. Uvádzalo, že tisíce vodičov vo Francúzsku bolo nútených navštíviť so svojimi vozidlami servis pre hlásený technický problém, ktorý následne spôsobil náhlu stratu výkonu a rýchlosti. Automobilka však tvrdí, že v súvislosti s týmto problémom neexistuje žiadne bezpečnostné riziko a že pozorne reagovala a reaguje na sťažnosti. Zákazníci si to ale zjavne nemyslia. Jedna vodička, Soria Mougaris, povedala, že jej auto s motorom 1,2 TCe bolo štyri mesiace v garáži a že s ním mala opakované problémy.
Čítajte viac Škoda: Pozor, viac ako 580-tisíc vozidiel má problém s airbagom.Mougaris popísala situáciu, keď jej vozidlo zrazu zastavilo na ceste. „Mala som vtedy svoje deti na zadných sedadlách, takže si viete predstaviť, ako som sa bála.“ Nakoniec musela zákazníčka vymeniť motor, čo výrobca kompenzoval len čiastočne a Mougaris zaplatila 5 000 eur z vlastného vrecka. „Tvrdíme dve veci,“ povedal Christophe Leguevaques, právnik skupiny sťažovateľov. „Na jednej strane Renault vedel o poruche motorov od roku 2015 a na druhej pokračoval v predaji áut s týmito chybnými motormi. Toto by sme nazvali úmyselným podvodom.“
Renault tieto tvrdenia poprel a uviedol, že nikdy nemal dôvod zvolať svoje vozidlá. Zároveň ale priznal, že 90 % klientov Renaultu a Nissanu pristúpilo na finančnú kompenzáciu.