
Radi hovoríme, že Slovensko je európskou automobilovou veľmocou. V skutočnosti je ňou Nemecko a po ňom nasleduje Španielsko. To je aktuálne druhým najväčším výrobcom áut v Európe a túto pozíciu by si malo ešte posilniť vďaka dvom „elektrickým“ megainvestíciám. Centrom európskej elektromobility by sa mohla stať Valencia.
Nemecký koncern Volkswagen už pred časom oznámil, že plánuje investovať až tri miliardy eur do továrne na batérie v meste Sagunto v oblasti Valencie. A to nie je všetko. Tesla vraj práve v tomto čase rokuje s vedúcimi predstaviteľmi regionálnej vlády vo Valencii o výstavbe svojej druhej európskej gigafacctory. Informáciu priniesli španielske noviny Cinco Dias s odvolaním sa na nemenované zdroje blízke diskusiám. Tesla a Volkswagen by pritom chceli byť globálnymi lídrami v oblasti elektrických áut.
Celková investícia spoločnosti do továrne by sa podľa Cinco Dias mala blížiť hranici 5 miliárd dolárov. Tieto rokovania nepriamo potvrdil aj hovorca regionálnej vlády vo Valencii. Ten pre agentúru Reuters povedal, že prebiehajú stretnutia a rozhovory s neidentifikovanou spoločnosťou o „veľkej automobilovej investícii“, ale odmietol poskytnúť ďalšie podrobnosti s odvolaním sa na dôvernosť rokovaní. Tesla informáciu nekomentovala nijako.
Tesla aktuálne neďaleko Berlína vyrába crossover Model Y, ktorý bol v prvom štvrťroku celkovo najpredávanejším autom v Európe. Druhý najpredávanejší model Tesly je Model 3. Ten sa sa dováža zo Šanghaja. Posilnenie výroby Tesly v Európe je pomerne logické, najmä vzhľadom na to, ako drsnú cenovú vojnu Elon Musk v Európe rozpútal. Aktuálne sú totiž v ponuke Tesla Model Y a Model 3 za ceny, na ktoré sa ich priami európski konkurenti absolútne „nechytajú“.