Achillovou pätou elektromobilov sú batérie, presnejšie ich kapacita. Keďže batérie sú veľmi drahé, mnoho ľudí sa bojí kúpy jazdeného elektrického auta „z druhej ruky“ a problémy pri ich opätovnom odpredaji zasa mnohých odrádzajú od kúpy nových elektromobilov.
Aj preto väčšina výrobcov elektrických áut poskytuje rôzne certifikáty o zostatkovej kapacite ich batérií, ktoré by mali uľahčiť ich následný odpredaj. Doteraz však neexistuje jednotná metodológia pre takéto testy a automobilky ich robia podľa seba.
Preto bolo zriadené združenie CARA (Car Remarketing Association). To pracuje na novej metodike, ktorá poskytne jednotnú formu kontroly zvyškovej kapacity batérie, čo poskytne spotrebiteľom istotu a predajcom nový cenotvorný nástroj. Technicky vzaté, jazdené elektromobily by mali byť vybavené špeciálnym certifikátom “Battery Health Check CARA Approved”. Takto by mal vyzerať:
Pri jeho zavedení sa CARA rozhodla pre „dvojfázový prístup“. Prvá fáza, ktorá už prebieha, umožní posúdiť stav batérie na základe údajov načítaných z riadiacej jednotky akumulátora, čo dokáže v podstate každý predajca. V druhej fáze vznikne nezávislý jednotný test, ktorý zdravie batérie nebude posudzovať len na základe načítaných dát, ale v rámci neho bude batéria predpísaným spôsobom reálne odskúšaná. Takýto test by mohol byť dostupný už koncom tohto roku.
Čítajte viac Elektromobily a diaľnica? Z 57 testovaných dá cez 400 km len 7Takže Európskou úniou uznané certifikáty SoH ( State of Health), týkajúce sa kondície batérie jazdeného elektromobilu by sa mali stať súčasťou jeho dokumentácie už v priebehu tohto roku a možno predpokladať, že bez nich bude jazdené elektroauto pomerne ťažko predajné.
Čítajte viac Batérie Tesly vraj prežijú aj auto. Uvádza to ale výrobca