Krátky dojazd je najväčšou obavou potenciálnych zákazníkov pri rozhodovaní o tom, či si elektromobily kúpiť, alebo nie. Dokonca sa v tejto súvislosti vžil termín „úzkosť z dojazdu“. Zákazníci Tesly sú s touto obavou konfrontovaní v poslednom čase od prvého okamžiku. Teda od prevzatia nového vozidla. Tesla začala totiž predávať nové autá s takmer vybitou batériou. Niežeby sa čosi podobné nedialo pri nových autách so spaľovacím motorom, aj tu výrobcovia dotankujú do nádrže nových áut len pár nevyhnutných litrov, ale čerpacia stanica je za každým rohom a doplnenie paliva trvá len zlomok z času potrebného na dobitie elektromobilu.
Tesla sa ‘zbláznila‘ a zabila dvoch ľudí v Číne
Tesla má však pre svoje konanie vysvetlenie a nesúvisí so šetrením, tak ako pri autách so „spaľovákom“ a s takmer prázdnou nádržou. Dôvodom má byť bezpečnosť. Ako píše Autoevolution, Tesla prijala opatrenia, ktoré znižujú riziká počas prepravy. Väčšina exemplárov Tesly 3, ktorá je jedným z najpredávanejších áut v Európe, pochádza z Číny a jej dovoz zabezpečujú lodní prepravcovia. Práve tí si vynútili, aby elektromobily na ich palubách mali batérie dobité maximálne na 50 %.
Čítajte viac S Felicity Ace sa potopili skutočné poklady. Aj desiatky Porsche z BratislavyPochopiteľne, je to reakcia na haváriu obrej lode Felicity Ace, ktorá sa ocitla v plameňoch a spolu s ňou putovalo ku dnu 4 000 novučičkých áut vrátane Porsche či Bentleyov a z toho niekoľko stoviek elektromobilov. Odhaduje sa, že práve tie stoja za skazou Felicity Ace, presnejšie li-ion batéria niektorého z nich, ktorá sa vznietila. Ako totiž vieme, tento typ batérie, ktorý je najrozšírenejší, horí intenzívne a dlho – aj niekoľko dní. Menej nabitá batéria je preto menším rizikom pre vznik takýchto krízových situácií.
Čítajte viac Teslagate? Z Tesly unikli tajné dokumenty. Sú vraj škandalóznePre zákazníkov Tesly, ktorí sa na sociálnych sieťach sťažujú na nenabité batérie v nových vozidlách, niekedy pod 30 %, je to však nepríjemné, najmä ak im servis, v ktorom auto preberú, vozidlo nedobije. Tesla však ako kompenzáciu spustila program, ktorý pomocou aplikácie v smartfóne umožňuje dobiť vozidlo zadarmo na 150 km jazdy v rámci exkluzívnej siete Superchargerov.
Čítajte viac Európske bestsellery: Kráľom je Tesla Y pred Sanderom. MG raketovo stúpaAko však ukazujú reakcie na sociálnych sieťach, zákazníci majú z novej politiky Tesly zmiešané pocity. Hoci dať si zaplatiť nabíjanie na Superchargeri je príjemné, mnohí by sa pri prvej ceste domov radšej na žiadnej nabíjačke nezastavili a vyskúšali si skôr plný potenciál auta, čo sa s prázdnou batériou nedá. Niektorí preto Teslu žiadajú, aby ponúkla novým zákazníkom možnosť bezplatného supernabíjania alebo nabitia batérie pred doručením.