Kiu EV6 sme si v redakcii vyskúšali dávnejšie. Už vtedy sme ju nazvali „kórejským Porsche“. Veď vo verzii GT-line má výkon 239 kW a omamné zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Navyše sa vďaka 800 V batérii nabíja podobne rýchlo ako Taycan. To už ale mala Kia vo vývoji čosi oveľa ostrejšie – Kiu EV6 GT. A práve tá sa nám nedávno dostala do rúk. Je skutočným elektrickým extrémom. Nechajme otázku, či má zmysel. EV6 GT je totiž technologickou exhibíciou. Ukazuje, čo dokáže Kia s elektrickým pohonom. Navonok sa tak ale veľmi netvári. Nebyť špeciálnych polepov karosérie, s ktorými sme EV GT „vyfasovali“ možno by vás ani nenapadlo, že sa pozeráte na najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu Kiu všetkých čias.
Vlk v rúchu baránka
Ďaleko za sebou necháva aj úžasné 4-dverové kupé Stinger, a vlastne väčšinu konkurentov. A je jedno či hovoríme o tých so spaľovacím alebo elektrickým motorom. Schválne, koľko áut má pod kapotou 430 kW? Veľa ich nenapočítate, zvlášť nie s cenou pod 80 000 eur. Avíza na adrenalínovú povahu tu ale predsa len sú. Predná „tigria maska“ sa predstavuje v digitálnej podobe. Preto jej Kia hovorí Digital Tiger Face. Nechýba agresívnejšie tvarovaný nárazník a čierne pozadie adaptívnych LED reflektorov s dynamickými smerovými svetlami. Z profilu neprehliadnete 21-palcové disky, ukrývajúce „neónové“ brzdové strmene. Navyše sú umiestnené v prepracovaných blatníkoch. Prúdenie vzduchu uľahčuje predĺžený zadný spojler a o potrebný prítlak sa zas stará väčší difúzor. Všetko je však navrhnuté s mierou.
Aj v kabíne je to v podstate „bežná“ EV-šestka. Rozdielne sú iba „neónové dekorácie“ na palubnej doske, semišové sedadlá s o čosi výraznejšou bočnou oporou, kožou obšitý volant a najmä „neónové“ tlačidlo na jeho pravom ramene s nápisom GT. Práve to dokáže zmeniť „de facto“ rodinný elektromobil na okruhovú šelmu. Čo je škoda, nemenila sa ani grafika zakriveného displeja. Práve v tomto prípade by sa možno hodilo analógové zobrazenie. Bohužiaľ, stále tu máme akési „vlny“. Jedinou zmenou je opäť „neónové“ sfarbenie digitálneho kokpitu v športovom režime. Ak poznáte EV6, nemá vás tu čo prekvapiť. Je tu rovnako veľa miesta, kufor s objemom 480 litrov a k tomu 20-litrový „frunk“, identická ergonómia aj dvojfunkcionálna dotyková lišta pre ovládanie klimatizácie či vstup do najdôležitejších vetiev menu.
Možno by to chcelo o čosi viac emócií. Ak to porovnáme s rozdielmi, ktoré sú štandardom pre vrcholové verzie áut so spaľovacími motormi s logami AMG, BMW M, RS od Audi, ale aj divízie N sesterského Hyundaia, drží sa EV6 GT možno až zbytočne pri zemi. Stačí však poštekliť akceleračný pedál a rýchlo pochopíte, že máte v rukách elektrickú raketu. Oveľa viac práce, ako dizajnéri odviedli totiž inžinieri. Technický nemá EV6 GT veľa spoločného s jej civilnými verziami. Až na platformu E-MPG so 77 kWh li-ion batériou. Inak prešiel úpravami každý komponent. O pohon sa starajú dva synchrónne elektromotory s permanentnými magnetmi. Ten predný má 160 kW, teda toľko, koľká má pri verzii GT-line ten zadný. No a dozadu nainštalovala Kia úplne nový motor s dvojstupňovým meničom, olejovým chladením cievok a dvojdielnym hriadeľom rotora. Ten pridáva ďalších 270 kW.