Fio bankaFio banka

To snáď nie! Moskvič má zachrániť nový nemecký šéf

Reinkarnovanú ruskú značku Moskvič, ktorá vznikla na „troskách“ bývalej moskovskej fabriky Renaultu, má zachrániť nový šéf. Na tom by nebolo nič zvláštne, nebyť toho, že ide o Nemca. Funkcie sa ujal Hans-Peter Moser.

07.07.2023 16:00
debata (9)
Výrobné linky Moskviča síce bežia pomerne... Foto: Moskvič
Moskvič 6 Výrobné linky Moskviča síce bežia pomerne hladko, no autá sa nepredávajú zďaleka tak, ako Kremeľ plánoval. Zmeniť to má nový nemecký šéf.

Len nedávno sme priniesli informáciu, že oživená automobilka Moskvič, ktorá vznikla po „znárodnení“ moskovskej fabriky Renaultu, odvolala bývalého šéfa. Bol ním Dmitrij Pronin, ktorý predtým pracoval na dopravnom odbore mesta Moskva. Jeho vymenovanie nebolo až takým prekvapením, keďže fabrika sa dostala po odchode Renaultu pod správu hlavného mesta Ruskej federácie. Pronin síce dostal komfortný padák v podobe postu predsedu predstavenstva automobilky, no je nepochybné, že dôvodom zmeny sú katastrofálne výsledky podniku.

Ódor o Orbánovi a ruských vojnových zločinoch na Ukrajine

Video

Ten začal koncom vlaňajšieho roka produkovať preznačkované čínske SUV JAC JS4 ako Moskvič 3. O tieto autá však Rusi evidentne nejavia záujem. To napriek zľavám a dokonca bonusom v podobe pobytov pri Čiernom mori, ktoré začali díleri ponúkať zo zúfalstva pre nepredané skladové autá. Nebude ich málo. Chcete dôkaz? Máme tu najnovšie štatistiky ruskej analytickej agentúry Avtostat, ktorej čísla hovoria jasnou rečou. V júni predal Moskvič 1 500 vozidiel. Je to síce doterajší rekord, lenže nemení to nič na fakte, že od spustenia liniek, teda za viac ako šesť mesiacov, putovalo k zákazníkom len 4 000 áut.

Moskvič 6 Čítajte viac Čo sa to deje? Moskvič mení šéfa už po polroku

Pritom prvých 2 000 bolo vyrobených už v januári. Prudký nárast posledný mesiac prvého polroka bol pravdepodobne spôsobený tým, že vedenie automobilky aj vláda sa snažia čínske SUV vyrábané v Moskve nanútiť taxislužbám či polícii. Ak by sa aj júnové predaje udržali na rovnakej úrovni ďalšie mesiace, i tak by celkovo Moskvič do konca roka predal len 13 000 áut. A to je úbohá bilancia, pretože plán je stanovený na 50 000 kusov. Otázku, ako to dosiahnuť, si už ale nemusí klásť bývalý šéf Pronin, pretože Moskvič má nového riaditeľa. Šokujúce je, že ide rodeného nemeckého manažéra Hansa-Petra Mosera.

Moskvič 3 - 2022 Čítajte viac Moskvič: Už vieme, prečo sa ‘sovietskej‘ značke nedarí. Nostalgia je pridrahá

Po tom, čo všetky zahraničné automobilky vrátane VW, Renaultu, Kie či Hyundaia odišli z Ruska na protest proti agresii na Ukrajine aj za cenu obrovských strát, takáto nominácia a jej prijatie nemeckým manažérom sú doslova škandalózne. Moser síce nie je v Rusku žiadnym nováčikom, veď od roku 2013 až do septembra 2022 zastával post projektového manažéra KAMAZ-u, ktorý je technickým partnerom Moskviča, lenže odvtedy sa toho naozaj veľa zmenilo. Moserovou úlohou je zvýšiť výrobu aj predaj. Nie je tajomstvom, že Moskvič napriek zúfalým obchodným výsledkom plánuje výrobu ďalších dvoch modelov – sedanu Moskvič 6 a crossoveru Moskvič 5, opäť čínskej proveniencie.

SAIC Bestune T77 - 2019 Čítajte viac AvtoVaz predstavil celkom ‘nové‘ SUV. S Ladou však nemá nič spoločné Ponuka ruskej automobilky, ktorá je pod drobnohľadom Kremľa, pretože má preukázať životaschopnosť krajiny a jej priemyslu aj po sankciách, bola nepochybne lákavá, otázkou je, čo bude s Moserom po moskovskej misii. Na takýto krok sa Nemci iste pozerajú s nevôľou. Na úspechy Moskviča v blízkej budúcnosti neveríme. Je to politický projekt, ktorý budú môcť držať pri živote len štátne peniaze. Ak je automobilka nastavená na 50 000 kusov ročne, nemôže byť jej prevádzka ani pri viere, že predá 13 000 áut do konca roka 2023, rentabilná. A to sa ženie plnou parou do ďalších projektov.
Moskvič 3 - predaj v Moskve
Moskvič 3 - predaj v Moskve
+8Moskvič 3 - predaj v Moskve

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 9 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Moskvič
Články podľa značiek