Vo štvrtok sme vás informovali o požiari obrej lode Fremantly Highway, ktorá prevážala 3 783 nových vozidiel. Samozrejme, po nedávnej katastrofe lode Felicity Ace, sa opäť zvrtla téma na to, či požiar spôsobili elektromobily. Kvôli li-ion batériám horia totiž intenzívnejšie ako bežné autá, čo znamená, že uhasiť plamene je oveľa náročnejšie. V prípade Felicity Ace sa to ani nepodarilo. Približne 350 kilometrov od pobrežia portugalských Azorských ostrovov sa v búrke potopila. A s ňou do hĺbky vyše tritisíc metrov kleslo 80 Lamborghini, vyše 170 áut značky Bentley a niekoľko stoviek automobilov Porsche, vrátane vyše sto kusov Porsche Cayenne z Bratislavy. A medzi nimi množstvo elektromobilov.
Teraz to nemusí byť inak. Pôvodné čísla totiž hovorili o tom, že na plavidle je len 28 elektrických áut. Japonská spoločnosť K Line, ktorá loď patriacu firme Shoei Kisen Kaisha prenajíma, však prišla s novými dátami. A tie objasňujú, že elektromobilov je oveľa viac, celkom 498 i keď nie je jasné či ide o čisto batériové vozidlá alebo plug-in hybridy s menšími li-ion akumulátormi. V každom prípade je na lodi dostatok „horľavého materiálu“ k jej zničeniu. A tak neprekvapuje, že hasiči s požiarom zatiaľ prehrávajú. Hovorca holandskej pobrežnej stráže predtým uviedol, že požiar zrejme spôsobil jeden z elektromobilov na palube.
Plavidlo mierilo z Nemecka cez Egypt do Singapuru. Nachádzalo sa na ňom napríklad 350 Mercedesov-Benz , stovky áut od BMW či Mini. Chod lode zaisťovalo 23 členov posádky, všetci z Indie. Jeden človek pri požiari zomrel, šestnásť bolo zranených pri evakuácii. V okolí lode je niekoľko plavidiel, ktoré zaisťujú jej bezpečnosť a stabilitu. Tieto snahy však komplikuje počasie, vietor aj morské prúdy. Druhý veľký požiar lode určite ovplyvní ochotu lodných prepravcov prevážať elektrické autá. Už pred touto tragédiou totiž niektoré námorné spoločnosti, napríklad nórska Havila Kystruten, prepravu elektromobilov kvôli ich problematickému haseniu úplne zakázali.