Športové Hyundaie relatívne mladej divízie N Performance sú obrovským obchodným úspechom. Najmä kvôli cenovej dostupnosti. Od čias, keď prišiel na svet Hyundai i30 N, ako konkurent ikonického Golfu GTI, sa ponuka rozšírila o jeho verziu Fatback N a následne aj o menší Hyundai i 20 N, prvé ostré SUV Kona N a nedávno prvý elektrický model Ioniq 5 N. Tam sa však Hyundai nezastaví.
Čítajte viac Na svete je extrémny Hyundai Ioniq 5 N. Parametre má skveléRozhodol sa priaznivcom ostrých modelov ponúknuť čosi, čo bolo doteraz výsadou len pár exotických superšportov ako Koenigseggu Agera RS, Ferrari 488 Pista alebo McLarenu Senna, a o čom môžu zákazníci takých divízií ako BMW M, Mercedes-AMG či Audi RS len snívať. Do zoznamu príplatkovej výbavy zaradí totiž ultraľahké karbónové disky.
Hyundai preto uzavrel dohodu so spoločnosťou Dymag, ktorá je expertom na kované disky, ako aj so špecialistom na kompozitné materiály – spoločnosťou Hankuk Carbon. Výsledkom budú kolesá, ktoré skombinujú kovaný hliníkový stred s karbónovým ráfikom. Áno, celé koleso z karbónu nebude, no i tak ušetrí v porovnaní s klasickými diskami z hliníkových zliatin 40 až 50 % hmotnosti.
Čítajte viac Nový Hyundai Santa Fe. Jeho odvážny dizajn mnohých šokujeTo znamená menej odpružených hmôt a výrazné zlepšenie jazdných vlastností. Oficiálne predstavenie nových diskov, ktoré budú spočiatku určené len pre produkty divízie N Performance, sa má uskutočniť v nasledujúcich mesiacoch. Cenu zatiaľ nepoznáme, ale vzhľadom na masovejšiu výrobu bude nepochybne nižšia ako doteraz.