Dôvodom predaja pomerne novej a veľkej fabriky v čínskom Čchung-čchingu je zmena jej stratégie v Číne pre tvrdú cenovú konkurenciu a spomaľovanie dopytu. Čínska dcérska spoločnosť Beijing Hyundai predáva práva na užívanie pozemkov, vybavenie a ďalšie zariadenia patriace spomenutému závodu.
Fabrika je spoločným podnikom s Beijing Automotive Group. S produkciou začal v roku 2017, pričom jeho ročná výrobná kapacita je 300 000 vozidiel.
„Hyundai Motor podniká rôzne opatrenia na zlepšenie predaja v Číne. Plánujeme posilniť naše úsilie o zlepšenie ziskovosti prostredníctvom optimalizácie prevádzky,“ povedal v utorok pre agentúru Reuters hovorca Hyundai Motor. „O kupcoch a harmonograme zatiaľ nie je rozhodnuté,“ dodal.
Hyundai mal v Číne na vrchole svojich aktivít päť závodov. Jeden z nich predal v roku 2021 a plánuje prevádzkovať len dva, v ktorých optimalizuje výrobu a využije ich na export na rozvíjajúce sa trhy. Hyundai a jeho sesterská spoločnosť Kia zaznamenali v minulých rokoch pokles predaja vozidiel v Číne najmä pre rozmach predaja miestnych elektrických vozidiel, ktoré sú lacnejšie.
Nie je to však len ich problém, predaje v Číne klesajú prakticky všetkým zahraničným automobilkám. Jedinou zahraničnou značkou, ktorá v 1. polroku zvýšila svoj trhový podiel v Číne, bol podľa čínskych štatistík americký výrobca elektromobilov Tesla.