Výraznou bariérou prechodu na elektromobilitu je nákupná cena samotných elektromobilov. V súčasnosti sú vo všetkých triedach batériové elektrické automobily drahšie ako vozidlá na spaľovací pohon. Ako na základe údajov výrobcov na slovenskom trhu uvádza Inštitút environmentálnej politiky (IEP), v nižšej a strednej triede boli elektromobily v roku 2022 drahšie v priemere o 65 až 80 %, vo vyššej triede boli rozdiely približne 13 až 23 %.
Od roku 2030 by však mali byť plne elektrické autá lacnejšie ako vozidlá na spaľovací pohon. Dôvodom je podľa inštitútu najmä očakávaný pokles cien batérií. Tiež sa z dôvodu avizovaného zavedenia prísnejších emisných noriem a požiadaviek na znižovanie priemerných emisií skleníkových plynov zo strany Európskej únie predpokladá mierny nárast cien automobilov so spaľovacím pohonom.
Celkové náklady vlastníctva plne elektrického auta sú dnes v priemere mierne vyššie ako v prípade áut so spaľovacím pohonom, v budúcnosti sa však pravdepodobne výrazne znížia. „Elektromobil kúpený v roku 2023 bude v priemere počas svojej životnosti slovenské domácnosti stáť o približne 1 500 eur viac, už v roku 2025 však takouto kúpou ušetria približne 7 500 eur," konštatuje IEP.
Inštitút environmentálnej politiky je nezávislý analytický útvar pri Ministerstve životného prostredia SR. Jeho poslaním je poskytovať analýzy a prognózy v oblasti životného prostredia pre slovenskú vládu a verejnosť.