Magna International rokuje o výrobe vozidiel pre čínske značky v Európe, pretože tie expandujú a potrebujú navýšiť výrobné kapacity. Magna Steyr v rakúskom Grazi má podľa prezidenta Magna Europe Uwe Geissingera určitú voľnú výstupnú kapacitu a práve tú by chceli využiť čínske automobilky.
Magna Steyr má pritom veľmi vysoký kredit. Len pre zaujímavosť, vyrúbavajú sa tam tak ikonické autá ako Mercedes triedy G, BMW Z4, Jaguar I-Pace a doonca aj Fisker Ocean.
Čítajte viac Fisker Ronin: Vieme o ňom viac. Vyrábať ho budú za rohomRokovania sú v pomerne pokročilom štádiu, v podstate sa už nehovorí o tom, či sa budú vyrábať, ale kde. „Či ich vyrobíme v Grazi alebo v novom zariadení, závisí od toho, ako dopadnú rozhovory,“ povedal pre v rozhovore pre magazín Autonews Geissinger. Magna s ázijskými automobilkami úzko spolupracuje už dlhšie, v Číne má dokonca spoločnú fabriku so spoločnosťou BAIC.
Magna Steyr je pomerne zaujímavým konceptom. Je de facto prvou spoločnosťou na svete, ktorá vyrába motory, prevodovky, pohony a aj kompletné autá pre viacero výrobcov v jednej fabrike. patrí k najväčším dodávateľom automobilových komponentov na svete, globálne pre ňu pracuje vyše 170-tisíc zamestnancov, z toho vo fabrike v Grazi je to takmer 14-tisíc.
Z jej výrobných liniek schádzajú spaľovacie autá, hybridy a plug-in hybridy a dokonca aj elektromobily. len pre zaujímavosť – celkovo Magna ako kompletný výrobca vozidiel doteraz vyrobila 32 rôznych modelov pre 11 rôznych výrobcov.
Prezident Magna Europe je však ohľadom čínskych áut zatiaľ skôr zdržanlivý. „Pozorne študujeme finančnú situáciu každého nového výrobného partnera,“ povedal Geissinger a doplnil: „Nepredpokladáme, že by prežilo mnoho čínskych výrobcov automobilov – možno tak jeden z desiatich.“