Hasenie elektrických áut nie je jednoduché. Bežnými prostriedkami to nejde, pri hasení sa uvoľňujú jedovaté splodiny a veľmi často dochádza aj po uhasení elektrického auta k jeho opätovnému vznieteniu. To hrozí minimálne dovtedy, kým sa úplne nevybije akumulátor. Preto jev mnohých krajinách zaužívanou praxou, že uhasený elektromobil sa následne úplne ponorí do kontajneru s vodou, kde ho nechajú 24 až 72 hodín. Až potom sa považuje za úplne uhasený.
Česi by celý proces hasenia elektrických áut chceli zjednodušiť a vyvinuli na to špeciálne zariadenie, pri ktorom požiadali o patent (ešte nebol udelený). Požiadali oň inžinier Václav Kratochvíl a Mikuláš Melena. V podstate si chcú patentovať zariadenie, ktoré na začiatku hasenia expresne rýchlo vybije batériu horiaceho elektromobilu.
Čítajte viac České ‘manévre‘: Elektromobil začal horieť v garáži s výťahomV patentovej prihláške jeho fungovanie popisujú takto: „Po vzniku požiaru sa najprv podľa potreby odvetrá priestor okolo horiaceho elektromobilu a vykoná sa aspoň čiastočné utlmenie požiaru a ochladenie okolia pre umožnenie bezpečného priblíženia sa k vozidlu. Potom sa z vonkajšieho priestoru vozidla čo najrýchlejšie odoberie z jeho trakčnej akumulátorovej sústavy jej zvyšková kapacita a vodou sa vykoná celkové dohasenie elektromobilu. Zariadenie na vykonávanie tohto spôsobu obsahuje odporovú záťaž (aspoň 540 kW) s vybíjacím obvodom, prispôsobeným na pripojenie k trakčnej akumulátorovej sústave elektromobilu prostredníctvom prepojovacích vodičov.“
Samozrejme, pripojiť takéto zariadenie priamo k horiacemu elektromobilu nemusí byť vôbec jednoduché a častokrát to nebude ani možné. Vynálezci preto počítajú s tým, že by mohlo byť priamo súčasťou bezpečnostných systémov elektromobilu. A to je pomerne „tvrdá“ požiadavka, ktorá môže naraziť na odpor aj v prípade, ak by sa efektivita takéhoto zariadenia potvrdila v praxi.
Kompletnú patentovú prihlášku si môžete pozrieť na tomto odkaze.