Koncern Volkswagen nemá v pláne meniť svoju čisto elektrickú stratégiu. Jednoducho, s iným ako batériovým pohonom nepočíta. Aj z toho dôvodu umiestnil výrobu nových elektromobilov rodiny ID priamo do domácich závodov. Tým najdôležitejším je závod v Zwickau, do ktorého investoval v súvislosti s elektromobilmi 1,2 miliardy eur. Z liniek tu schádzajú tie najdôležitejšie modely rodiny ID ako ID.3, ID.4, ID.5, ale aj Cupra Born alebo Audi Q4 e-tron. Fabrika má kapacitu 300 000 áut ročne. Vzhľadom na smerovanie koncernu by malo byť samozrejmé, že podnik bude túto kapacitu využívať na maximum. Mal by byť vlastne jedným z najvyťaženejších. Nie je to však tak. Naopak, Volkswagen oznámil, že prepúšťa 269 z 540 dočasných zamestnancov prijatých na dobu určitú, presnejšie na rok.
Čítajte viac Cenová vojna zotročuje zamestnancov čínskych automobiliek. Pracujú za 300 eur a bez ‘klímy‘Nejde pritom o prepúšťanie z dôvodu zvýšenia efektivity či robotizácie. Dôvod je oveľa prozaickejší. Autá sa hromadia na sklade, čo znamená, že o elektromobily nie je taký záujem, ako výrobca predpokladal. A ani to netají. V Nemecku totiž 1. septembra skončili vládne dotácie na nákup áut do zásuvky pre firemnú klientelu. Bublina spľasla. Podľa insidera, s ktorým hovorila agentúra Bloomberg, sa objednávky spoločností na elektrické Volkswageny razom scvrkli o 70 percent. Pritom práve firmy mali na odbyte elektromobilov ID až 70-percentný podiel. Je možné, že časom sa záujem zotaví, pretože firmy sa v letných mesiacoch „predzásobili“, ale automobilka už nehodlá čakať na zázraky a prepúšťa.
Čítajte viac Čínske automobilky strašia Európu. Vidieť to aj v MníchoveDo ohrozenia sa tak dostávajú ďalšie pracovné pozície. Podľa agentúry Bloomberg môže ísť až o 2 000 zamestnancov z celkovo 10 700, ktorí v Zwickau montujú elektrické autá. Škrty v dotačnej schéme nemusia byť totiž jediným problémom odbytu. Ďalším je obrovská konkurencia Tesly, ofenzíva lacnejších čínskych elektromobilov v Európe a tiež rastúca inflácia, ktorá odrádza spotrebiteľov od kúpy drahých elektromobilov. Varovná je aj najnovšia správa, že Volkswagen plánuje po viac ako dvadsiatich rokoch zastaviť výrobu áut v Drážďanoch, kde vlani vyrobil 6 500 elektrických ID.3. Uviedol to nemecký web Automobilwoche. Prepúšťanie v závodoch na elektromobily neveští naozaj nič dobré, ak koncern tvrdí: "Volkswagen je naďalej stopercentne presvedčený o ceste k elektromobilite…“
Čítajte viac Až 73 % Nemcov vôbec neplánuje presedlať na elektrické autáMožno bude predsa len nútený zmeniť svoj postoj. Najmä v súvislosti s „čínskou hrozbou“. Hlavne presunúť výrobu elektrických áut do Číny, aby znížil náklady a teda aj ceny. Podobne, ako to robí Tesla s modelom 3, BMW s Neue Classe či Smart. Už od začiatku bolo totiž trúfalé umiestniť produkciu najdrahších áut v krajine s najdrahšou cenou práce. Nemci však pravdepodobne chceli mať „budúcnosť“ na domácej pôde a „minulosť“ odsunúť mimo Nemecka. Možno aj preto padlo rozhodnutie o výrobe novej generácie Passatu v Bratislave. Nakoniec sa však môže karta obrátiť. Prvou lastovičkou je informácia, že koncernové elektrické SUV Cupra Tavascan bude schádzať z výrobných liniek čínskeho závodu Anhui a odtiaľ ho od budúceho roka budú dovážať do Európy.
Čítajte viac A je to tu. Európa chce vyšetrovať lacné čínske elektromobily. Peking sa už vyhráža