Premiéra nového Kodiaqu je na spadnutie. Svetu sa predstaví presne 4. októbra v Berlíne. Nie je teda veľa dôvodov prezrádzať viac. Napriek tomu Škoda zverejňuje po sérii mnohých čiastkových informácií, vrátane úplného odhalenia interiéru, týždeň pred debutom aj prvé oficiálne skice. A zdá sa, že sa je na čo tešiť. Aspoň v porovnaní s fádnym Volkswagenom Tiguan, ktorý už poznáme a ktorý naznačuje, že hlavná značka koncernu nemieni investovať do „minulosti“. Škoda sa však snažila o viac emócií, i keď tiež plánuje úplný prechod k elektromobilom. Len nedávno to oznámil Andreas Dick, šéf výroby a logistiky, pri príležitosti produkcie trojmiliónteho SUV. Zhodou okolností išlo o Kodiaq prvej generácie, ktorý pomaly končí.
Čítajte viac Škody Superb a Kodiaq už majú 40 rokov. Pritom ešte nie sú v predajiŠkoda Muzeum: Aké poklady ukrýva?
Ten nový má byť väčší, presnejšie, dlhší o 61 mm a priniesť prvky dizajnového jazyka Modern Solid, naznačené štúdiou elektrického SUV Vision 7S. Zvlášť pyšná je Škoda na skulpturálne tvarovanú prednú časť s masívnym nárazníkom, osemuholníkovou maskou a bohato modelovanou kapotou. Moderný štýl prinášajú aj matrixové svetlá druhej generácie. Zboku zaujmú hranaté oblúky blatníkov s 18– až 20-palcovými kolesami, robustné prahy, no najmä úplne prepracovaný zadný stĺpik, ktorý môže byť na želanie lakovaný vo farbe Dark Chrome. Zadné svetlá rešpektujú typickú „céčkovú“ grafiku, ale sú ešte širšie a v spodnej časti spojené diódovou lištou. Chýbať nebude ani veľký nápis Škoda, namiesto loga automobilky.
V 7-miestnej verzii budú mať cestujúci k dispozícii o 15 mm viac miesta nad hlavou. Objem batožinového priestoru narastie na 340 až 845 litrov. V 5-miestnej verzii odvezie Kodiaq až 910 litrov. Škoda nezabudla ani na vychýrené praktické prvky Simply Clever. Medzi nové bude patriť chladený nabíjací box pre dva smartfóny. Prvýkrát sa tiež objaví v Kodiaqu odkladacia schránka v zadnej časti stredového tunela s držiakom nápojov a čističom na dotykové obrazovky. Povestná škrabka a dáždniky budú odteraz vyrobené z udržateľných materiálov. Sú tu však aj ergonomické zmeny. Tak napríklad volič prevodovky sa presunie priamo na stĺpik riadenia, čím má stredová konzola čistejší tvar. Pomôžu aj tri multifunkčné kruhové ovládače Smart Dials.
Zväčšili sa aj displeje. Ten centrálny bude mať priemer 12,9 palca a virtuálny kokpit 10,25 palca. Za príplatok dodá Škoda veľký head-up displej. O bezpečnosť sa bude starať deväť airbagov a najnovší balík asistenčných systémov Travel Asisst 2.5. Premiéru má v Kodiaqu systém núdzového zastavenia, asistent pre jazdu v kolónach aktívny do rýchlosti 60 km/h, ale aj automatické parkovanie na diaľku, ktoré vodič ovláda pomocou aplikácie v telefóne. Pre Kodiaq má Škoda pripravené dva benzínové a dva naftové motory. Všetky s prevodovkami DSG. Základom je mild-hybridný 4-valec 1,5 TSI evo (110 kW) a rovnako výkonný diesel 2,0 TDI. Oba s pohonom predných kolies a 7-stupňovou prevodovkou DSG.
Čítajte viac Škoda vyrobila už 3 000 000 SUV. Dnes tvoria polovicu produkcieNad nimi budú motory 2,0 TSI (150 kW) a 2,0 TDI (142 kW). Kým výkon benzínového agregátu medzigeneračne vzrástol o 10 kW, diesel je o tri kilowatty slabší. Tieto motory budú štandardne spriahnuté s pohonom oboch náprav 4×4 a taktiež 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Najväčšou novinkou bude však nepochybne plug-in hybrid 1,5 TSI iV. Ide pritom o novú generáciu tejto technológie. Skombinuje totiž 4-valec 1,5 TSI (predtým 1,4 TSI) s elektromotorom a väčšou batériou s kapacitou až 25 kWh, ktorá má zabezpečiť čisto elektrický dojazd až 100 km. Skvelou správou je, že Kodiaq iV zvládne nielen nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW, ale aj jednosmerným s výkonom 50 kW!