Vo fabrike Stellantisu v talianskom Melfi, ktorá patrí k najväčším, bude v nasledujúcich dvoch rokoch utlmená výroba Fiatu 500 X, Jeepu Renegade a aj Jeepu Compass, teda fakticky všetkých modelov, ktoré sa tam vyrábali. Zároveň sa tam v roku 2021 znížila výroba o 29 percent na 163 646 vozidiel, čo je menej ako polovica produkcie (339 865 nových áut) v roku 2018.
Čo však bude s fabrikou ďalej, Stellantis nezverejnil a ani nekomunikoval k jej zamestnancom, kvôli tomu minulý mesiac takmer 5 000 z nich vstúpilo do výstražného štrajku. To už Stellantis rozhýbalo a prezradil nielen to, čo bude s fabrikou, ale aj dátumu príchodu hneď piatich nových modelov viacerých koncernových značiek na trh v Európe a na Blízkom východe.
VIDEO: Ako jazdí Peugeot 408 so základným benzínovým trojvalcom?Všetkých päť nových modelov bude podľa serveru AutoNews plne elektrických a všetky budú postavené na novej platforme STLA Medium. Nová výroba v Melfi bude spustená už začiatkom budúceho roka s modelom DS, zrejme to bude fastback DS 9. Po ňom budú v roku 2025 nasledovať nový Jeep Compass, ktorý bude dostupný v plne elektrickej, ale aj hybridnej verzii, a ďalší nový model pre DS, ktorý zrejme nahradí súčasný DS 7 Aircross. Výroba ďalších dvoch modelov pre Opel (dvojička DS9, náhrada za Insigniu) a Lanciu (malo by ísť o sesterský model k DS 7) sa v Melfi začne v roku 2026.
Analytici toto oznámenie čítajú aj ako ústretový krok k talianskej vláde, ktorá sa snaží zabezpečiť výrobu áut v tejto krajine výhľadovo na roky dopredu a v rámci toho „tlačí“ Stellantis k záväzku zvýšiť výrobu áut v Taliansku zo súčasných 700-tisíc až na milión áut ročne. Recipročne by mala zo strany talianskej vlády nasledovať deklarácia podpory prechodu na elektrické autá aj s nejakou formou stimulov, ktoré by zvýšili ich odbyt.