Spoločnosť Pirelli vytvorila logo pre pneumatiky, ktoré obsahujú najmenej 50 % materiálov z obnoviteľných zdrojov a recyklovaných surovín. Nové označenie – dve šípky v kruhu – bude použité na všetkých pneumatikách, ktoré budú vyrobené ekologicky pri zachovaní vyššie uvedeného kritéria.
Premiérovo bolo toto logo použité na pneumatike P Zero E. Tá obsahuje viac ako 55 % materiálov biologického a recyklovaného pôvodu. Ide pritom nie o vyhlásenie výrobcu, ale obsah týchto ekologických materiálov overuje Bureau Veritas, čo je svetový líder v oblasti overovanie zhody a certifikácie noriem kvality, životného prostredia, zdravia, bezpečnosti a sociálnej zodpovednosti. Takže nejde o žiadny „green washing“. Overenie ekologicky kompatibilných materiálov treťou stranou bude aj naďalej štandardom pre všetky budúce produkty s týmto novým logom.
Do roku 2030 by mali pneumatiky tejto značky obsahovať najmenej 60 percent materiálov biologického pôvodu a 12 percent recyklovaných materiálov. Menej ako 30 percent by potom malo pochádzať z fosílnych zdrojov.
Zaujíma vás, čo takéto „eko-udržateľné“ pneumatiky vlastne obsahujú?
Lignín: Lignín pochádza zo šrotu celulózového a papierenského priemyslu a prispieva k odolnosti pneumatík a predpokladanému zníženiu valivého odporu.
Ryžové šupky: Oxid kremičitý sa používa v zmesiach behúňa na dosiahnutie dobrej trakcie mokrom povrchu. Silika z popola z ryžových šupiek je zaň dobrou náhradou.
Sadze: Pochádzajú z pyrolýzneho oleja z vyradených pneumatík. Sadze sa používajú v gumových zmesiach na optimalizáciu stability, pevnosti a trvanlivosti pneumatík.
Polyméry: Vyrábajú sa z monomérov získaných z použitých kuchynských olejov alebo z pyrolýzneho oleja z pneumatík. Sú náhradou polymérov z fosílnych zdrojov.
Prírodný kaučuk: Nahrádza sa materiálom, získaným z biomasy.
Rayon: Kordové tkaniny z vlákna RAY (viskózové vlákno) – vlákno môže byť z celulózy.