
Digitálne evidenčné čísla nie sú celkom novinkou. Už v roku 2018 ich na autosalóne v Detroite predstavila americká spoločnosť Reviver. Klasickú plechovú alebo plastovú tabuľku nahradila monochromatickým displejom zobrazujúcim evidenčné číslo. Pilotný projekt odštartoval v Kalifornii. V tom čase stála takzvaná RPlate 599 dolárov a vyžadovala sedemdolárový mesačný poplatok. Medzičasom schválili digitálne poznávacie čísla na zadnej časti auta aj štáty Arizona, Michigan a Texas. Ford preto usúdil, že je správny čas, aby ponúkol digitálne značky ako súčasť oficiálnych príplatkov. Dostanú sa do ponuky v 300 predajniach Fordu v USA.


Ceny zatiaľ nie sú známe, ale iste nebudú vzdialené od cien spoločnosti Reviver, ktorá značky pre Ford dodáva. V ponuke sú dve verzie. Jedna bezdrôtová, ktorá zhŕňa denný a nočný režim s možnosťou personalizovaných správ v spodnej časti značky a tiež systém proti krádeži. V čom spočíva? Ak je vozidlo odcudzené, na značke sa objaví nápis Stolen. Takže RPlate nemá len estetickú funkciu. Navyše umožňuje na diaľku predĺžiť registráciu vozidla alebo zmeniť registračné číslo. Takáto značka stojí približne 580 dolárov. Drahšia verzia s káblom a GPS umožní navyše trasovanie, počítadlo kilometrov a vzdialený prístup k údajom o polohe, čo je výhodné pre firemné flotily. Stojí približne 760 dolárov.


Okrem toho musia majitelia počítať s mesačnými poplatkami za prevádzku značky. Ročne to pri bezdrôtovej RPlate stojí 75 dolárov a pri drahšom vyhotovení 150 dolárov. Spoločnosť Reviver tvrdí, že jej digitálne značky fungujú v tuhých mrazoch aj pri vysokých teplotách. Medzi nové funkcie, ktoré sa pre digitálne značky ešte len vyvíjajú, patria plne prispôsobiteľné bannerové správy, možnosť využívať poznávaciu značku ako virtuálnu peňaženku, napríklad pri platení parkovného a efektívne funkcie digitálneho mýta, ktoré by mali byť dostupné na celoštátnej úrovni. Hoci nie všetky štáty digitálne značky vydávajú, legálne používať je ich možné v 50 štátoch USA, v Kanade aj Mexiku.