Mercedes-Benz chce patriť k najväčším predajcom elektrických áut na svete. V Európe mu to zatiaľ až tak nevychádza, po prvých 8 mesiacoch tohto roku mu patrí z hľadiska predajov až šiesta priečka (64 127 predaných áut), avšak len s minimálnou stratou za piatym Audi (64 247 predaných áut). Na prvú Teslu (236 650 predaných áut) má ale výraznú stratu, rovnako ako aj na konkurenčné BMW, ktoré je s predajom 78 170 elektroáut priebežne na tretej priečke.
Problémom Mercedesu-Benz je, že určitú stagnáciu prežíva aj na svojom najsilnejšom trhu s elektromobilmi – v USA. Nemecká značka síce oznámila, že jej predaje elektromobilov v USA vzrástli za prvých deväť mesiacov roka viac ako štvornásobne, za čo vďačí najmä úspechu elektrického SUV a sedanu EQE, no táto minca má aj svoju druhú stranu.
Údaje spoločnosti Edmunds ukazujú, že predajcom Mercedesu-Benz v USA trvalo v septembri v priemere 82 dní, kým predali modely EQ poháňané batériou, čo je viac ako dvojnásobok 38-dňového intervalu predaja elektrických áut BMW. Informuje o tom automobilový server Autonews. V priemere pritom trvá predaj elektromobilu v USA 57 dní, takže elektrické Mercedesy sa v zámorí stávajú čiastočnými „ležiakmi“.
Redaktori Autonews oslovili aj amerických predajcov Mercedesu-Benz, ktorí zväčšujúce sa zásoby elektrických modelov EQ potvrdili a nemeckej automobile adresovali výčitku, že Mercedes-Benz nie je v USA ochotný reagovať na rastúcu konkurenciami zatraktívnením svojej ponuky, najmä pokiaľ ide o cenu.
Koľko trval v priemere jednotlivým značkám predaj elektromobilov USA pekne ukazuje tento graf:
Predajcovia tvrdia, že majú zásoby elektrických mercedesov-Benz na viac ako šesť mesiacov v porovnaní s približne 50-dňovými zásobami vozidiel poháňaných benzínom. Podľa nich je problémom najmä veľmi vysoká cena elektrických modelov vyššej triedy. Na skladoch je priveľa špičkových modelov EQS na úkor cenovo dostupnejších crossoverov EQB a EQE, uviedli pre Autonews obchodníci, ktorí si želali zostať v anonymite. Najmä pri modeli EQB vraj neboli schopní uspokojiť dopyt.
Rokujú o tom aj s importérom, ktorý situáciu podľa nich uznal a prisľúbil pre budúci rok zníženie dodávok luxusných modelov z radu EQ a naopak, ich posilnenie pri lacnejších modeloch, rovnako ako pri plug-in hybridoch a spaľovacích modeloch. Situácia s nadmernými zásobami ťažko predajných luxusných verzií elektrických Mercedesov by sa vraj mala v USA stabilizovať do konca prvej polovice budúceho roku. Mercedes-Benz sa k tejto téme odmietol oficiálne vyjadriť.