Zoznámte sa bližšie s Nissanom Qashqai
Qashqai je skutočnou legendou. Je to auto, ktoré stvorilo segment kompaktných crossoverov a trvalo dlho, kým naň našla konkurencia odpoveď. Dnes je tu tretia generácia s ambíciami vyššími než kedykoľvek predtým. Nová je doslova od podlahy, veď základom sa stala platforma CMF-C, vďaka ktorej je novinka ľahšia aj pevnejšia. Sebavedomý dizajn s plávajúcou strechou, 20-palcovými kolesami a matricovými reflektormi sprevádzajú väčšie rozmery. Qashqai je o 35 mm dlhší (4 425 mm), o 32 širší (1 838 mm) a o 25 vyšší (1 635 mm). Rázvor náprav sa natiahol o 20 mm, na konečných 2 666 mm. To sa prejavilo aj v kabíne či v kufri, kde pribudlo 50 litrov. Uložíte tu podľa prevedenia od 436 (MHEV Tekna) do 504 litrov (E-Power Acenta) nákladu.
Kvalitné materiály dávajú interiéru prémiový punc. Kožou Nappa môže byť obšitá dokonca aj palubná doska. K luxusným prvkom pribudli masážne sedadlá a audio Bose Premium. Infotainment NissanConnect tvorí 12,3-palcový virtuálny kokpit, 12,3-palcová dotyková obrazovka a príplatkový 10,8-palcový head-up displej. Stále pripojenie prináša výhody diaľkového ovládania niektorých funkcií, ako odomykania a zamykania prostredníctvom smartfónu. Balík asistenčných systémov ProPilot dostal tempomat prispôsobujúci jazdu rýchlostným limitom či dátam z navigácie a systém sledovania mŕtveho uhla zas zvláda po novom korekcie riadenia. Bezpečnostnou novinkou je aj centrálny airbag medzi vodičom a spolujazdcom.
Všetky verzie Qashqaia sú elektrifikované. Základ tvorí preplňovaný 4-valec 1,3 DiG-T (103 alebo 116 kW), spojený s 12 V mild-hybridným systémom ALiS. Ten umožní vypínanie motora už pri poklese rýchlosti pod 18 km/h, rekuperáciu brzdnej energie a pri zrýchľovaní v rozsahu rýchlostí od 20 do 110 km/h zasa podporu akcelerácie dodatočným krútiacim momentom štartér-generátora. Výkonnejší variant možno spojiť aj s novou kontinuálnou prevodovkou CVT a s pohonom oboch náprav 4WD, ktorý má 5-krát rýchlejšie reakcie ako v minulosti. No vrcholom je nepochybne Qashqai E-Power s revolučnou hybridnou sústavou, ktorá má bližšie k elektromobilom ako ku klasickým hybridom.
Hlavným motorom je totiž elektromotor s výkonom 140 kW, napájaný benzínovým 3-valcom s objemom 1,5 litra (113 kW) a variabilným kompresným pomerom! To znamená okamžitú reakciu na stlačenie plynu, hladký chod, podobný elektrickému Leafu a schopnosť rekuperovať brzdnú energiu. Aj preto si Qashqai E-Power vystačí na 100 km len s 5,3 litra benzínu na 100 km. Vodič má na výber z troch jazdných režimov – Standard, Sport alebo Eco. A nechýba dokonca funkcia e-Pedal, s reguláciou rýchlosti len pomocou plynového pedála.