Pokračovanie článku: Oslávte s Nissanom 90. narodeniny. Darčekmi sú akciové bestsellery so zľavou až do 5 500 eur!

Zoznámte sa bližšie s Nissanom X-Trail

Nissan X-Trail e-4orce Foto: Nissan
Nissan X-Trail e-4orce Nissan X-Trail e-4orce

X-Trail sa vrátil na trh po krátkej odmlke. Čakať sa však oplatilo. Nová vlajková loď Nissanu predstavuje totiž obrovský krok vpred. V oblasti dizajnu, technológií, ale aj pohonu. Luxusné SUV stojí na platforme CMF-C, podobne ako Qashqai, je však citeľne väčšie. Na dĺžku má 4 680, na šírku 1 840 a na výšku 1 725 mm. X-Trail je zároveň nižší a širší ako predchádzajúca generácia, čo mu prepožičalo sebavedomejší postoj. Hranaté tvary rešpektujú tradične drsnejší“ imidž X-Trailu. Napriek tomu vie zaujať dizajnovými prvkami ako dvojfarebnou strechou či bohato modelovanými podbehmi. Špecifickým znakom sú 3-dielne svetlá s technológiou matrix LED.

Nissan X-Trail e-4orce Foto: Nissan
Nissan X-Trail e-4orce Nissan X-Trail e-4orce

Kabína ponúkne miesto až siedmim pasažierom v troch radoch sedadiel. Druhý rad je posuvný. Päťmiestna verzia má obrovský batožinový priestor s objemom 585 litrov a sedemmiestna, po sklopení tretieho radu, len o sto menej. Už prvý pohľad do interiéru dáva jasne najavo vrcholovú pozíciu X-Trailu v ponuke. Dominujú tu prémiové materiály a bohaté vybavenie. X-Trail má prvýkrát 3-zónovú klimatizáciu, masážne sedadlá či audio Bose Premium. Palubná doska nesie nový 12,3-palcový infotainment Nissan Connect, rovnako veľký digitálny prístrojový panel a 10,8-palcový head-up displej. Diaľkové prepojenie s vozidlom znamená prístup k informáciám palubného počítača, aktiváciu svetiel či odomykanie.

Nissan X-Trail e-4orce Foto: Nissan
Nissan X-Trail e-4orce Nissan X-Trail e-4orce

O bezpečnosť sa stará aktualizovaný balík asistenčných systémov ProPilot s inteligentným asistentom rýchlosti, upravujúcim tempo aj na základe dát navigácie či dopravného značenia. Tempomat je zas vybavený funkciou stop & go, pokiaľ vodič nezastaví v zápche alebo na križovatke na viac ako tri sekundy. Systém udržiavania v jazdnom prúde koriguje riadenie aj v prípade, ak by pri preraďovaní do vedľajšieho prúdu hrozila kolízia s vozidlom v slepom uhle zrkadiel. To najzaujímavejšie však ukrýva X-Trail pod prednou kapotou. Neostal tu doslova kameň na kameni. Základom je 3-valec 1,5i VCR Turbo (125 kW) s variabilným kompresným pomerom, spojený s kontinuálnou prevodovkou Xtronic CVT a predným náhonom.

Nissan X-Trail e-4orce Foto: Nissan
Nissan X-Trail e-4orce Nissan X-Trail e-4orce

Výkonnejší X-Trail však už využíva hybridnú technológiu E-Power, podobne ako Qashqai, kde hrá prvé husle elektromotor s výkonom 150 kW. Potrebnú energiu mu dodáva 3-valec s objemom 1,5 litra (116 kW) vo funkcii generátora a li-ion batéria s kapacitou 1,73 kWh. To znamená opäť zamatovú akceleráciu blízku elektromobilom a možnosť rekuperovať elektrickú energiu. Výsledkom je spotreba len 5,8 litra benzínu na 100 km. To však nie sme na konci, pretože X-Trail pridáva k pohonu E-Power aj „štvorkolku“ e-4orce s druhým elektromotorom na zadnej náprave. Potom má výkon až 157 kW a na stovku akceleruje za 7,2 sekundy!

chyba
Viac na túto tému: #Nissan
Články podľa značiek