Elektrické bicykle doslova zaplavili planétu. No zaujímavé je, že iba hŕstka z nich dokáže rekuperovať brzdú energiu. Väčšina teda pri brzdení ani pri zjazde z kopca batériu nenabíja. A je to škoda, pretože by sa tým predĺžil ich dojazd, alebo by im stačila menšia, ľahšia a lacnejšia batéria. Presne tento priestor sa rozhodla využiť francúzska spoločnosť Pi-Pop. Predstavila bicykel, ktorý má blízko k hybridom, ako ich poznáme vo svete áut. Využíva ľudskú silu v kombinácii s tou elektrickou, ale bez toho, aby sa jeho batéria nabíjala z externého zdroja. To je naozaj obrovský rozdiel v porovnaní s „elektrobajkmi“. A navyše, nemá ani batériu. Vystačí si s ľahšími kondenzátormi. Ako to teda funguje?
Pi-Pop sa nabíja pri brzdení alebo pri zjazde. A dá sa to aj pri jazde po rovine, ak sa teda zmierite s tým, že čas práce vašich svalov spotrebuje generátor. To, čo však v kondenzátore uskladníte, vám príde vhod napríklad pri rozjazde z miesta alebo pri stúpaní. Podľa výrobcu by zásoba energie v kondenzátoroch mala poskytnúť elektrickú podporu cyklistovi pri stúpaní približne do vzdialenosti pol kilometra s prevýšením približne 50 metrov. To znamená, že Pi-Pop bude vhodnejší skôr do mesta ako v úlohe horského bicykla. A to aj preto, že kondenzátory majú menšiu kapacitu ako li-ion batérie. To opäť pripomína hybridy, ktoré si musia tiež vystačiť len so zlomkom kapacity.
Logiku to ale má. V jemne zvlnenom teréne môže byť Pi-Pop naozaj užitočným dopravným prostriedkom a pritom vás nezaťažuje nabíjaním. Jeho elektromotor má výkon 250 W a elektrickú asistenciu ponúka do rýchlosti 25 km/h, podobne ako elektrobajky. Čakali by sme však, že tento typ bicykla prinesie v porovnaní s elektrobicyklami výhodu v podobe nížšej hmotnosti a tiež, že bude neporovnateľne lacnejší. Nie je to ale tak. Pohľad na technické údaje hovorí, že Pi-Pop váži 21,7 kg, čo nie je ďaleko od elektrobajkov, a cenou 2 450 eur sa k nim tiež blíži. Odpoveď na otázku, či má nový koncept šancu, dá až budúcnosť.