Volkswagen má s vývojom softvéru pre infotainment a pre novú elektrickú architektúru svojich áut problémy už vyše troch rokov a nedarí sa mu ich eliminovať ani po minuloročnom odchode výkonného riaditeľa Herberta Diessa, ktorému zrejme „zlomili väz“. Aj preto predstavitelia koncernu pristúpili k ráznemu kroku a zo svojej softvérovej divízie Cariad prepustia 2 000 zamestnancov. Spoločnosť to odôvodňuje potrebou reštrukturalizácie, povedie to však k ďalšiemu oneskoreniu vývoja novej softvérovej architektúry pre elektrické autá. K prepúšťaniu by malo prísť postupne v rokoch 2024 a 2025.
Nová softvérová architektúra 1.2, ktorá sa má použiť v nadchádzajúcom modeli Audi Q6 E-tron a čisto elektrických modeloch Porsche Macan, sa podľa informácií koncernu oneskorí o 16 až 18 týždňov, zatiaľ čo ďalšia architektúra úrovne 2.0, ktorej uvedenie bolo pôvodne naplánované na rok 2025, sa kompletne prerába a termín jej spustenia nie je zatiaľ známy. Informuje o tom server Autonews.
Na tejto platforme má stáť aj nová vlajková loď značky Volkswagen – „elektrický Passat“ s modelovým označením Trinity. O ňom sa už dlhší čas vie, že sa oneskorí naozaj výrazne. Pôvodne mal prísť na trh v roku 2026, no vyzerá to tak, že bude oficiálne predstavený až v roku 2030. Navyše to už asi ani nebude „elektrický Passat“, pretože prepracovaný by mal byť aj dizajn, ktorý tento model posunie viac smerom k SUV a crossoverom.
Podľa magazínu Automobilwoche oneskorenie vývoja novej softvérovej platformy posunie aj uvedenie očakávaného elektromobilu Q6 e-tron, ktorý na trh nepríde v tomto roku, ale oficiálne bude predstavený pravdepodobne v marci 2024. tento model je pre koncern mimoriadne dôležitý, pretože je prvým vyvinutým na novej platforme PPE (Premium Platform Electric), vďaka čomu má 800-voltový systém a rýchlejšie nabíjanie časy.