

Suzuki vyrába jedny z najľahších a najúspornejších áut. V Európe sú navyše všetky jeho modely vybavené mild-hybridnou alebo hybridnou technológiou. Portfólio tiež rozšírilo plug-in hybridné SUV Across, ktoré je dvojčaťom Toyoty RAV4 PHEV, a full-hybridné kombi Swace, odvodené z Toyoty Corolla SW. Japonskej značke však stále chýba čistý elektromobil. To sa má čoskoro zmeniť. Aj Suzuki totiž oznámilo svoju elektrickú stratégiu, hoci nie takú rozsiahlu ako jeho konkurenti. Napokon, hlavným teritóriom značky je Ázia a najmä India, kde nie je tlak na elektrickú transformáciu taký silný ako v Európe.


V Japonsku predstaví Suzuki do konca dekády šesť elektromobilov a v Európe päť. Ako budú vyzerať tie prvé? Tak na to dáva odpoveď expozícia na autosalóne v Tokiu, kde predstavuje okrem konceptu Swift aj tri štúdie elektromobilov – SUV, miniatúrne kombi a malú elektrickú dodávku. Asi najzaujímavejšie pre nás je SUV eVX s dĺžkou 4 300, šírkou 1 800 a výškou 1 600 mm. Prvýkrát ho Suzuki ukázalo v Indii, takže tokijská verzia je jeho evolúciou, bližšou sériovému modelu. Má mať pohon oboch náprav a k tomu dojazd približne 500 km. Práve eVX je horúcim kandidátom na vstup do Európy a to už budúci rok. Ďalšie dva elektromobily budú pravdepodobne v produkčnej podobe výsadou domáceho japonského trhu.


Mini kombi s hravým dizajnom aj mini komerčná dodávka zapadajú totiž do tradície japonských „Kei Cars“. Kombi s dĺžkou 3 395, šírkou 1 475 a výškou 1 620 mm má mať dojazd 200 km a v kabíne vytvoriť pocit domáceho prostredia. Dodávka s rovnakou dĺžkou a šírkou, ale výškou až 1 890 mm bude zameraná na prácu. Tento komerčný model s dojazdom 200 km vyvíja Suzuki s Toyotou. V Európe by do roku 2030 mal mať podiel elektromobilov na predajoch Suzuki až 80 %, kým v Japonsku len 20 a v Indii dokonca len 15 %. Byť uhlíkovo neutrálnou automobilkou plánuje totiž Suzuki v Japonsku a v Európe až v roku 2050 a v Indii ešte o 20 rokov neskôr.