
Výstava mobility v Tokiu bola plná konceptov. A jedným z najočakávanejších bol ten od Subaru. Automobilka ho totiž avizovala už pred podujatím. Prvá v tme „utopená“ silueta športového modelu s úzkymi svetlami a svietiacim logom sľubovala príchod vzrušujúceho športového kupé. Napríklad novodobého nástupcu legendárneho Subaru XT z osemdesiatych rokov. Samozrejme, s elektrickým pohonom. Nestalo sa. Potom, čo Subaru strhlo plachtu zo svojho Sport Mobility Conceptu, uvidel svet skôr čosi, čo by mohlo v budúcnosti zaujať post inej legendy – Imprezy WRX STi.


Sports Mobility Concept je totiž kompaktným dvojdverovým kupé so svalnatými blatníkmi, masívnymi prahmi, širokým postojom a predným sacím otvorom, ktorým môže konkurovať špeciálom pre súťaže rely. A to napriek tomu, že ide o elektromobil. Bohužiaľ, automobilka o ňom nič neprezradila. A nikoho nepustila ani do kabíny. Jedna oficiálna snímka však predsa len čosi prezradila. A to tá z interiéru, kde vidíme prakticky identickú palubnú dosku a infotainment z elektrického SUV Subaru Solterra, ktoré je dvojčaťom Toyoty bZ4X. Sport Mobility Concept je teda s najväčšou pravdepodobnosťou derivátom Solletry.


To by znamenalo platformu e-TNGA s pohonom oboch náprav, ktorej dvojica elektromotorov poskytuje maximálny výkon 160 kW. A tiež batériu s kapacitou 71,4 kWh. Je ale možné, že Sport Mobility Concept ide v parametroch ďalej, pretože dynamika Solterry by jeho ambicióznemu vzhľadu nestačila. A je tiež možné, že koncept je vybavený novou generáciou batérií s tuhým elektrolytom, ktoré by zásadne predĺžili dojazd. V každom prípade sľubuje Subaru očarujúci zážitok z jazdy a možnosť ovládať pohon Symmetrical AWD podľa ľubovôle. Predpokladáme teda, že štúdia môže byť zdatnou štvorkolkou, ale aj zábavným driftérskym kupé so zadným náhonom.
O ďalšom osude štúdie nič netušíme. Jej futuristický dizajn nie je zrelý do sériovej výroby, ale niektorý z ďalších elektromobilov značky by s ňou predsa len mohol mať čosi spoločné. Veď aj Subaru plánuje elektrickú ofenzívu. Do roku 2026 chce mať na trhu štyri nové sériové elektromobily a predávať ročne 200 000 batériových vozidiel. Všetky však majú byť SUV, takže s elektrickým kupé sa stretneme pravdepodobne neskôr. V roku 2028 by malo Subaru produkovať už 400 000 elektrických áut a medzi nimi by sa priestor na výkonný elektromobil evokujúci WRX STi iste našiel.
