
Elon Musk je majstrom sľubov. Väčšina jeho projektov ako kamión Tesla Semi alebo pikap Cybertruck prišla na svet totiž s niekoľkoročným oneskorením, nehovoriac o Tesle Roadster, ktorá sa síce ukázala už v roku 2017, no ešte nemá ani len záväzný termín spustenia výroby. A podobne je to s projektom cenovo dostupného elektromobilu Tesla 2, o ktorom sa šušká už od roku 2018. Zväčša ako o projekte „next-gen“. Podľa starších tvrdení šéfa automobilky mala byť jeho výroba spustená tento rok, ale nič také sa nestalo. Nevideli sme ani prototyp. Teraz však Musk opäť rozčeril hladinu, pretože pri nedávnej návšteve berlínskej Gigafactory sa zmienil o tom, že nový kompakt chce Tesla vyrábať práve v Nemecku.

Pôvodne sa hovorilo o Mexiku, no zdá sa, že Musk prehodnotil stratégiu. Za jeho rozhodnutím má stáť fakt, že Európa je vhodnejším trhom pre kompaktný a cenovo dostupný elektromobil. Cena má štartovať na 25 000 dolároch, čo je približne 23 200 eur. Je dokonca o symbolických 100 eur nižšia, ako cena nedávno odhaleného Citroënu ë-C3, ktorý sa stane už na budúci rok najlacnejším európskym elektromobilom, ak nepočítame miniatúrnu Daciu Spring. Za nízkou cenou má stáť bezprecedentné zníženie výrobných nákladov a nová platforma. Tesla 2 však má byť vyrábaná konvenčným spôsobom, čím bude úplným protikladom k pikapu Cybertruck. Pravdepodobne teda nevyužije technológiu „giga press“ s použitím veľkých komponentov.

Musk sa o Tesle 2 vyjadril ako o utilitárnom elektromobile, ktorý má byť v prvom rade funkčný a lacný, no jeho dizajn má vyžarovať DNA Tesly. Ak by sa Tesle tento zámer podaril, bola by to doslova rozbuška vo svete elektromobilov a zvlášť v Nemecku. Volkswagen totiž pracuje na menšom elektromobile ID.2, no je otázne, či dokáže cenou podliezť konkurenčnú Teslu. Navyše, Tesla je hviezdou na nebi elektromobility, čosi ako iPhone medzi autami, takže množstvo zákazníkov by jej mohlo dať prednosť pred logami VW, Citroën, Cupra, Fiat alebo Opel. Elon Musk s tým aj počíta. Produkcia Tesly 2 má objemom prekonať súčet všetkých súčasných Tesiel a prispieť k megalomanskému cieľu vyrábať do konca dekády ročne 20 miliónov áut tejto značky.
