Toyota je síce v elektrifikácii zdržanlivá, ale čoskoro odštartuje veľkú batériovú ofenzívu. Do konca dekády počíta s 3,5 miliónmi elektromobilov ročne a tiež s revolučnými akumulátormi s tuhým elektrolytom. Takže neprekvapí, že nedávnu „oslavu mobility“ v Tokiu zaplavila štvorlístkom elektrických konceptov. A hviezdou medzi nimi bolo FT-Se. Nizučké dvojmiestne kupé neznámych rozmerov má byť odpoveďou oddelenia Gazoo Racing na športové jazdné zážitky v uhlíkovo neutrálnej ére.
Vďaka širokému postoju a prikrčenému dizajnu Toyota sľubuje nízky aerodynamický odpor aj nízke ťažisko. V kokpite budúcnosti sa nachádzajú intuitívne ovládacie prvky. Nízky profil prístrojového panela zaisťuje skvelý výhľad. Nové chrániče kolien na stredovom tuneli pomáhajú vodičovi prekonávať v zákrutách vysoké preťaženie. Futuristický volant veští prítonosť riadenie drive-by-wire. To je však všetko, čo Toyota o FT-Se prezradila. Nepoznáme kapacitu batérie ani výkon elektromotora. V každom prípade nejde o výstrel do tmy.
So sériovou interpretáciou FT-Se by sme sa mohli stretnúť o tri až štyri roky. No ešte predtým Toyota otestuje schopnosti elektrického pohonu prototypom na kultovom nemeckom okruhu Nürburgring. Top Gearu to prezradil šéfdizajnér Toyoty Fumihiko Hazama. „Budúca generácia Porsche Cayman bude elektromobilom, takže možno to bude náš cieľ,“ dodal. Aby ho porazila, je podľa Hazamu dôležité udržať teplotu batérie pri vysokom zaťažení na prijateľnej úrovni. Preto má FT-Se veľké nasávacie otvory.
Hazama tiež prezradil, že sériová verzia využije batérie na báze prizmatických článkov, ktoré majú mať väčšiu energetickú hustotu a umožniť dvojnásobný dojazd v porovnaní so súčasnými akumulátormi. Nové elektrické kupé bude mať súrodenca v podobe Lexusu LF-ZC, ktorý sa predstaví ešte pred FT-Se. Možno už v roku 2025. Ten bude mať pravdepodobne vyšší výkon a dlhší dojazd, aby si v hierarchii sveta Toyoty zachoval prémiovú pozíciu a technologický náskok.
Čítajte viac Šok: Toyota vyvíja batérie budúcnosti s ropným gigantom