Vyzerá to tak, že zmena paradigmy, spôsobená prechodom zo spaľovacích áut na elektromobily spôsobuje prvé vážnejšie problémy. Prepúšťajú fabriky, vyrábajúce komponenty pre spaľovacie motory, pretože klesá po nich dopyt. Prepúšťajú „elektromobilky“ a elektrického divízie rôznych automobiliek, pretože dopyt po elektromobiloch nerastie tak rýchlo, ako dúfali.
A zo situácie nie sú nadšené ani firmy, vyrábajúce komponenty, predovšetkým pneumatiky. Napríklad nemecký výrobca komponentov pre automobilový priemysel Continental začiatkom týždňa oznámil, že zruší tisíce pracovných miest, aby zredukoval náklady, keďže tento sektor podľa jeho predstaviteľov čelí „silným protivetrom“.
Čítajte viac Continental vyvíja revolučné koleso. Má predĺžiť dojazd elektrických áutČasopis Manager Magazin cez víkend informoval, že Continental plánuje zrušiť 5500 pracovných miest po celom svete, vrátane 1 000 v Nemecku, aby udržal krok so súpermi v čase, keď automobilový priemysel prechádza na elektrické vozidlá. Spoločnosť uviedla, že zatiaľ nerozhodla o presnom počte zrušených miest, ale pôjde o „stredne veľké štvorciferné číslo“. Tento krok je súčasťou plánov na úsporu nákladov vo výške 400 miliónov eur ročne od roku 2025.
Continental plánuje nielen reštrukturalizáciu, ale dokonca potenciálny predaj časti podniku, pričom generálny riaditeľ Nikolai Setzer v septembri povedal, že zvažuje zmenu vlastníctva divízie ContiTech.
Hlavnými podnikmi skupiny sú výroba pneumatík, automobilová divízia, ktorá vyrába softvér, bezpečnostné prvky a technológie autonómneho riadenia a tretia divízia ContiTech vyrába digitálne technológie pre automobily a ďalšie sektory. Skupina ako celok ku koncu roka 2022 zamestnávala približne 200 000 ľudí v 57 krajinách a trhoch.