Toto sú nové ‘Mercedesy‘ pre Rusov. Vraj ešte lepšie. Čo iné im aj ostáva

Rusi už zistili, ktoré autá sú lepšie ako Mercedesy-Benz, BMW, Audi alebo Volvá. Ich pôvod asi tušíte. Či si to ale okrem Kremľa myslia aj bohatí ruskí zákazníci, je otázne.

30.11.2023 16:00
debata (39)
Čínska limuzína Hongqi by vraj mohla bohatých... Foto: Hongqi
Hongqi H9 Čínska limuzína Hongqi by vraj mohla bohatých Rusov presvedčiť, že nemusia túžiť po Rolls-Royce alebo Bentleyoch.

Odchod západných automobiliek z Ruska, po napadnutí Ukrajiny, spôsobil absolútny nedostatok luxusných áut renomovaných výrobcov na tomto trhu. Dostupné síce sú, ale len formou takzvaného „paralelného dovozu“, ktorý však autá značiek Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volvo, Lexus, Range Rover, Bentley alebo Rolls-Royce, výrazne predražuje. Tamojší predstavitelia automobilového trhu sa tak snažia zákazníkom vsugerovať, že za ne majú plnohodnotné, alebo dokonca ešte lepšie náhrady. Asi tušíte, že na mysli majú alternatívy z Číny.

Zbesilá nočná streľba: ruské drony útočia

Video

Podľa Andreja Terljukeviča, riaditeľa spoločnosti AutoSpetsCenter, čínske značky a modely dodávané do Ruska sú lepšie ako „zastarané prémiové zahraničné autá“. Vymenúva značky Exeed, Tank, Voyah alebo Hongqi. Podľa neho už teraz kupujúci prejavujú záujem aj o elektrické vozidlá a hybridy značiek Zeekr, Li Auto, Aito, a Avatr. Chytajú sa tiež novinky značiek GWM, Wey a Ora. Jevgeniy Vjatkin, riaditeľ Rolf Autoprime pre agentúru Avtostat poznamenal, že prémiový trh je dnes voľný pre nových hráčov, čo predstavuje potenciál rastu.

Hongqi L5 (2023) Čítajte viac Pozrite si najdrahšie čínske auto. Cena bude atakovať milión eur

Očakáva sa, že v blízkej budúcnosti sa v Rusku objavia exkluzívne nové produkty BYD U8 a M-Hero. Podľa Renata Tjukteva, zástupcu generálneho riaditeľa pre predaj nových áut spoločnosti Avilon AG, čínske autá nie sú technicky v žiadnom prípade horšie ako rovnaké kórejské a dokonca aj európske značky. Pokiaľ ide o ceny prémiových a luxusných modelov, sú tiež konkurencieschopné. Čo sa týka elektrických vozidiel a hybridných hybridov, „Číňanov“ možno označiť za vyspelejších, domnieva sa Tjuktev.

AvtoVaz - Lada výroba Čítajte viac Ruská Lada priznala, že sankcie fungujú. A bude horšie

Argumentuje tým, že na dizajne pracujú poprední dizajnéri z najväčších automobiliek v Európe a rýchlosť čipov, obrazoviek a softvéru v čínskych autách dokonca prekonáva lídrov nemeckej trojky. „Samozrejme, väčšina čínskych značiek má v porovnaní s európskymi značkami nižší imidž,“ priznáva. Podľa neho však aj v Číne existujú spoločnosti s bohatou históriou a dedičstvom ako Hongqi alebo Changan. Tie sú ale spojené s čínskou komunistickou vládou.

FSB - autá tajnej polície Rusko Čítajte viac Ruská ‘KGB‘ presadá do čínskych áut. A rovno tých najdrahších

„Sila čínskych značiek je v tom, že nelipnú na histórii a tradíciách, ale ponúkajú nový prístup k rozvoju automobilového priemyslu,“ tvrdí. Preto sa Čína stala lídrom vo výrobe elektrických a hybridných áut, zatiaľ čo krajinyny Európy, Japonsko a Kórea zaostávajú,“ hovorí Alexander Kovalev, hovorca Expocar Group of Companies. V mnohom môže mať pravdu. Otázkou ale je, či technologický náskok v jednej z oblastí stačí na to, aby bohatí Rusi presadli zo svojich Mercedesov do limuzín Hongqi alebo zo svojich SUV značky BMW do čínskeho Voyahu.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 39 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #autá #Rusko
Články podľa značiek